Torsdag 15 maj 2025 vecka 20
Forum
Kategori: Övrigt

undran

undran

Läste i tidningen att det skulle börja sändas fler utländska kulturprogram i TV. Undra om de ska börja sända Efterlyst fler kvällar i veckan då...........
Antal svar på detta inlägg: 36
Sidor: «1 2 3 4 Nästa »

Om man inte tycker om programen kan man ju alltid byta kanal eller slänga i en DVD.
Bäste Göcke jag ber dig vakna upp till verkligheten !

En anmälan till polisen ger absolut ingenting mer än att man lägger ner utredningen snabbt. Av deras statistik är det faktiskt över 90 % av överfall, rån, våldtäkt som begås av icke-svenskar i vår lilla stad.

Ha ingen övertro på en minimerad poliskår, som även före senaste neddragningen är bland de sämsta att lösa brottsfall (enligt G W Persson).

Du lever i en drömvärld om du tror att om man bara är positiv, så försvinner ligistfasoner brottslingar. Själv tror jag mer på att utvisa varenda en som begår det minsta lilla brott.
George
Frågan är vem det är som lever i en drömvärld.
Kanske är det så att dessa ungdomar behöver hjälp, och inte skeppas till deras hemland där dom riskerar att bli mördade, våldtagna och all möjligt skit. Många som kommer som flyktingar till sverige har varit med om riktigt hemska saker. Och det är inte konstigt en del av dem avspeglas av vad dom fått se.

Att du då vill skeppa tillbaka dom är helt oförståligt från min sida, ska dom bara lämnas till ödet?

Självklart skulle här ett utökat rättsväsende vara till stor hjälp, men, jag tror att det är grunden som är viktig. Hur man blev behandlad och uppfostrad som liten är det viktigaste för att man ska bli en bra människa som stor.
Har man då som liten sett sin mamma blivit våldtagen, sin pappa misshandlad och sina kompisar blivit mördade så är ens uppväxt inte så lyckad. Grunden är inte så mycket att bygga på.

Tänk på det innan ni dömmer människor, vi har alla olika förutsettningar. Kanske ska vi ge dessa människor lite hjälp istället för att skjuta dom ifrån oss?
Annons
Ja Elias, det skall dom.
Inte konstigt att de fortsätter att begå brott,råna och misshandla när de får stöd av folk med din din tycka synd om dom mentalitet.
Det kan väl hända att de har varit med om hemska saker,men det ursäktar inte ett sådant beteende.
Mer tacksamhet för att de fått en fristad från våld och krig skulle jag vilja ha.
De måste nog känna att de sitter löst om de uppför sig på detta vis.
Hårda nypor förstår de faktiskt.Mjuka nypor utnyttjar de bara.
Och innan du börjar svamla om främlingsfientlihet m.m så vill jag bara säga att detta gäller våldsbenägna kriminella element oavsett nationalitet.
Det är inte så svårt för övrigt att göra en korrekt bedömning av en mäniska som slår halvt ihjäl en annan mäniska över en sketen mobiltelefon med ringa värde.Eller våldtar en kvinna medans kompisarna håller fast och väntar på sin tur.
Rätta mig om jag har fel men den typen av våldtäkt var inte så vanlig för 20 år sen.De är inte heller svåra att döma.
Till Georg, om ett brott begås så är det till polisen man skall vända sig. Det är helt solklart.
Vill ni ha förändring så gå på, era lokala politiker och kräv att de ändrar förutsättningarna.
Begår någon ett brott i Sverige oavsätt vilken nationalitet, tro eller annat så gäller Svenska lagar. Och brotten bedöms därefter.
Är du inte Svensk medborgare så blir du avhyst till landet du kom från efter avkänat straff.
Att skeneralisera som det görs här mot olika grupper visar bara
att man vill uppnå sina egna värderingar och inte vet vad som händer i verkligheten.
vi har brottslingar i alla läger så det behöver man inte skeneralisera fram.
Ibland undrar jag om vi svenskar har blivit som Kronblom, soffliggare, och bara skyller ifrån oss och buntar ihop problemen
för att det är enklast så.
Men det här sättet att beskriva problemet på som sommliga gör är ju inget nytt, det har funnits i alla tider. Det är bara objektet som ändras.

Men ett är säkert. vi löser inte detta här på forumet. så
jag vill än en gång upprepa att en tolerant hållning är vad vi eftersträvar på IS så sluta med att smuttskassta någon grupp i samhället. Gå ut och hjälp varandra istället.

mvh // göcke
Jo Göcke, i svenskan stavas det "generalisera" och jag kan inte "uppnå egna värderingar", de har jag redan. Det stavas "somliga" och "smutskasta".

Du kan väl själv gå ut i de ligistgrupperna jag talar om och hjälpa dem, så får vi väl se hur du ser ut dagen efter.
Vad är det som får dig att tro att jag inte gör det redan idag.
Nä George jag tror att du skulle behöva göra en tur ut själv.
Sedan tackar jag för rättstavningen, annars så bjuder jag på det.
Sluta hacka på varandra för att det felstavas ibland.
Skall inte folk som är stavar lite sämre få lov att yttra sig?

Det är inte meningen att man skall avstå att säga vad man tycker i rädsla för att bli rättad eller hånad för sitt språk.

Skärpning!!!!
Det är så att jag försökt att lära mig perfekt svenska, både skriftspråk och talspråk. Det är ibland riktigt svårt att förstå vissa meningar och innebörd av yttranden när några ord inte följer rättstavningens principer.
Jag försöker även i fortsättningen ta hjälp av någon som behärskar språket bättre och som har lättare att förstå den nya svenska stavningskonsten.

I övrigt framhärdar jag att vilja återsända ligister och gansters där de kom ifrån oavsett hur grovt brott man gjort sig skyldig till.
Dels får man en avskräckande effekt på de kvarvarande och vi slipper förhoppningsvis en hel del kriminalitet i Sverige.

Hej!

Sida:

Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

Logga in eller klicka här för att bli medlem