Torsdag 28 mars 2024 vecka 13
Forum
Kategori: Ekonomi och hem

Kronofogden

Kronofogden

Jag har massa gamla skulder hos bl a kronofogden, och nu efter att ha haft sjukersättning ca7-8 år ska dom börja dra pengar av den, jag har endast bas sjukersättning, och dom ska dra nästan hälften av vad jag har kvar efter hyran och räkningarna, min sjukdom är socialfobi med panikångerst och käkar regelbundet dyra mediciner mot det.
Jag är i stort behov av bil för att inte låsa in mig i min lilla etta igen.
Efter fogden har dragit det dom ska så kommer jag varken ha råd att lösa ut mina mediciner eller behålla bilen, alltså vill dom att jag ska låsa in mig från omvärlden eller det bästa och billigaste för staten ta livet av mig, det känns bara som man är en stor belastning för samhället.
Någon som har förslag eller lösning?
Mvh trött på allt
Antal svar på detta inlägg: 24
Sidor: «1 2 3 Nästa »

Hej Flia Ozzy här. vi har inte mötts i etern vad jag minns.
Tråkigt med den ekonomiska sits Du sitter i. Hoppas det löser sig till det bästa.
Det där med skuldsanering låter ju bra till viss del. Men det är alltid smolk i bägaren som Du vet. Bil betraktas fortfarande som förmögenhet. Så en skuldsanering kan det nog inte bli. Så vida Du inte kan åberopa särskilda stjäl förstås. Men det kan ju ha lättats på dessa restriktioner på senare tid. Därom vet jag ej. Men man måste hela tiden tänka sig det värsta för att det ska kännas lättare.

Mvh
ozzy

,n i Jönköping
Flia!

Du måste ha kommunalt bostadstillägg. Jag vet inte var Östhammar ligger.
Men du verkar vara en vaken kvinna. Du vet!!

Alla kommuner har en hemsida. Men där är det svårt att hitta våra rättigheter.
Dom ljuger och döljer all information som kostar pengar.

Nästa gång skall jag rösta på dom " RÖDGRÖNA". Dom värnar om oss svaga. Det blir vi alla. Inte bara ekonomiskt. Tro mig!!
Mina skulder uppgår idag till mellan 5-700,000 kr de flesta är ca 20 år gamla.
Annons
albin1967!

Du kontaktar omedelbart en advokat. Det kostar lite. Men om du talar sanning så är du skuldfri inom kort. Någon fodringsägare lurar dig.

Möjligtvis kan ett så kallat ackord vara aktuellt. Du betalar av 10-30% på din skuld. Min i ditt fall verkar det overkligt.

Lita på mig. Jag har varit i branschen. Ha,ha!!
hej albin
har läst din tråd å blev lite lessen, men du måste ta hjälp oavsett vad alla säger för du mår inte bra de syns i hur du skriver
hoppas hoppas innerligt att du får hjälp å ditt liv blir bättre å roligare att leva
dina mediciner borde du kunna få på avbetalning där du betalar cirka 200 kr per månad oavsett hur mycket medicin du hämtar ut

http://www.apoteket.se/rd/d/2340

Tråkigt läge du har hamnat i! Vet inte var du bor men kontakta konsument rådgivningen i din stad.Dom är till för att hjälpa sådana som du! Jag vet har själv kontakt med dom. Lycka till och försök att kämpa på.
Wildwanderer.

Har man skulder som jag så får man ingen kredit på t.e.x. apoteket.
Hej albin1967
Det är jag som skriver igen,den här gången genom Forumet.Har liknande situation med "Kron Olle",Har dock 4.700:- kvar efter Hyra
och "Olle's" avdrag på 1.545:- i mån.Ett avdrag jag lär få leva med resten av min vandring här på Jorden.Från det ena till det andra,Hur mår du?Bor du hos X:et fortfarande?
MVH:Peder 'netpet@tele2.se' Pettersson i Eskilstuna
Hej netpet!
Jag mår sämre sedan jag fick beskedet från fogden, det var ju meningen att jag skulle flytta tillbaka till henne, men då tar dom väl ännu mer för hon har också skulder och sjukersättning, hon har fibromyalgi, K.O.L, astma och diabetes och är ett år yngre än mig.
Hur har du det själv?

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem