Onsdag 8 maj 2024 vecka 19
Forum
Kategori: Familj och hälsa

Psoriasis

Psoriasis

Hej!
Ärdet nån som vet en brasalva eller annan kur mot psoriasisutslag?
Jag har fått fjällande utslag på armbågarna. Det kliar inget eller nåt sånt, dedt ärbara fjällandet och utseendet som besvärar mig.

Brinken
Antal svar på detta inlägg: 11
Sidor: 1 2 Nästa »

Brinken!

Det finns något som heter fotvårdssalva på Apoteket.

Den är lagom fet och dina besvär försvinner rätt fort. Tro mig!
Jag har provat.
Jag kan ju inte lova något. Men det kostar inte mycket att prova.
leiake

Ska prova det, går till apoteket i morgon och införskaffar det.

En annan sak jag verkar behöva ett rättstavnings & grammatik program, (när jag läste mitt inlägg), hur skaffar man det????

Brinken
Ang. rättstavningen Brinken kan du ju använda t.ex. Word om du har det.
Kopiera och klistra in det du ha skrivit där och låt programmet kolla. Kopiera sedan tillbaka det ändrade, eller skriv i Word och klistra in.
Eller också skiter du i lite felstavningar, bara det går att läsa funkar det ju, du är inte ensam om lite slarvfel.
Annons
Tjena Brinken.

Jag har psoriasis och kör med Barnängens barnolja tillsammans med Aloe Vera vätska. Helt suveränt i alla fall för mig. Två gånger om dagen smörjer jag in mig. Jag blandar 30% barnolja och resten Aloe Vera. Det står Aloe Vera Gel på den gula flaskan. Har även druckit det mot orolig mage.
Här är en länk till produkten. Läs på sidan och se om det kan vara något att prova på.

http://www.foreverliving.se/sv/vara-produkter/originalet
hej IvoBaloo!
Kanske nånting att prova på, Jag irriterar mig på fjällandet, bara man blir av med det blir jag glad.
Brinken
Ett tillägg. Det går tydligen inte att handla från företaget på länken jag klistrade in, men det går säkert att hitta om man googlar.
Ja Brinken, hoppas du kan hitta något som hjälper dig, för det är inte kul att ha det som du beskriver. Lycka till.
Har i princip gett upp efter att ha genomgått ett flertal olika behandlingar, det som händer för mig är att antingen vara utan fjällande, men att då ha ett konstant svidande på utsatt ställe.
Eller fjälla och ha det skönt när jag kliar :)
Det bästa resultatet hitintills har varit Aloe Vera.

Men visst, jag skall prova era metoder!

ang. rättstavning så kan du använda Mozilla Firefox.
Har nyligen börjat att använda den själv, helt suverän!
Byt kost.
http://blogg.passagen.se/dahlqvistannika/?anchor=h%C3%A4lsoeffekter_av_lc
hf_vid_psoriasis

Klipp o klistra

Lycks till!
Ring och prata med Georgios www.tarjaminsweden.com
han botade en med elefanthud och även psoriasis.
Hans egen uppfunna salva.

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem