Tisdag 21 maj 2024 vecka 21
Forum
Kategori: Familj och hälsa

Vilken ålder dör jag

Vilken ålder dör jag

Nu finns det ett sätt att kolla vilken dag i veckan,vilket år jag skall dö.

Undrar hur man gör då. Jo! Man betalar 249:- till denna site. Dom har alla människors livsöde på sina servrar. Ha,ha!

Jag vågar inte gå in och kolla. Tänk om det står att du är död på lördag.
Då får jag skynda mig att städa så man inte behöver skämmas.

Dessutom sparar jag 249:-. Det ä...

Visa/dölj hela huvudinlägget

Antal svar på detta inlägg: 27
Sidor: «1 2 3 Nästa »

Här hittade jag länken efter helsikes letande. Den finns på Spotify.

Scrolla ner en bit. Näst sist.

http://sv.wordpress.com/tag/spotify-premium/
Länken försvann igen. Men nu är jag övertygad.

Dom vet hur och var man annonserar. Även på engelska.

Vargo! Din länk var välkommen med tidningsartikeln. "GÖRBRA"
Nu blev jag osäker igen. Jag hade tydligen hamnat på en blogg som pratade
om Spotify. Där låg länken till livsprognos.

Om jag har anklagat Spotify felaktigt så ber jag om ursäkt.

Annons
Är inte levnadsåldern beslutad någonstans?
När man får sina första pensionshandlingar så står det lite kryptiskt "delningstal" och det betyder i klartext förväntad levnadsålder för Din åldersgrupp.
När detta årtal infinner sig skall man väl avlida för att vara en god medborgare och inte ligga "androm till last".
Gick själv på deras annons, på expressens internetsida.

Efter att jag fått veta när jag skall dö kom en e-mail faktura från bolaget.

Det stod inget om kostnad på reklamsidan. Så jag kontaktade den ansvarige, och talade för denne att om dom inte inom 24 timmar gjort en kreditering så blir det polisanmälan alt. så kommer ett välkänt MC gäng att besöka dem.
Och i det läget blir det garanterat billigare att maila en kreditering än att köpa ny server och nya datorer mm, + anställa ny personal.

Och krediteringen kom efter 3 timmar!!

Och själv skall jag dö vid 73 års ålder!
Jag fick en räkning från Marantana AB utan att ens ha varit på deras hemsida på 249:-

Det gick inte att nå dom via tele så allt var via e-mail. Men i det här fallet var bättre för att då får man allt på "papper" så att säga.

Jag hotade med polisanmälan men det fnyste dom åt sidan, efter att jag kontaktat konsument ombudsmannen och fick hjälp med polisanmälan och att jag varnat dom för "otrevliga överraskningar" så strök dom fakturan.

Med andra ord: GÅ INTE IN PÅ SAJTEN och kolla hur "länge du skall leva". Det finns inga som helst bevis på att den information du skriver in är givande. Ålder du får är bara en slumpmässig siffra med lite basis på det du skriver in i änketen.

SÅ HÅLL ER BORTA.
Jag kommer att leva länge!!!!! 102år
Det finns så många osäkra variabler för att besvara den frågan. Gå till den här sidan som är GRATIS http://www.deathclock.com/
Här här tar man hänsyn till astronomi, icke rökare/rökare samt BMI
BMI räknar du ut genom att ta kroppsvikten i kg dividera den med din längd i meter * längd i meter alltså
vikt i kilo/längd *längd. BMI räknas ut på sidan
Med mina demografiska data skall jag dö Wednesday, July 24, 2030 och jag har nu 679 000 000 sekunder kvar att leva. Dvs jag beräknas dö 86 år gammal.......
Jag hänger kvar till 12:e juni 2049.
Jag får bli 74 år.


Om jag tänker normalt så lever jag 5 år till.

Tänker jag optimiskt så blir jag 84 år. Jag satte precis igång med att tänka opimistiskt. Konstigt!!!

Tack för tipset PonGot!!!

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem