Måndag 29 april 2024 vecka 18
Forum
Kategori: InternetStart

IS - Tidningar

IS - Tidningar

Jag är en seriös bloggare, och är därför beroende av källor. Framförallt av tidningar, nyhetsbyråer och sådana källor.
För några år sen använde jag Kiosken.

Se gärna mitt blogginlägg om Kiosken!
http://joenssontycker.blogspot.com/2009/01/tv-mnaders-bloggning.html


Kiosken är inte vad den har varit, alldeles för många länkar fungerar inte, och utgivaren har inte orkat med underhållet.

Jag googlade på ”Sverige: Tidningar och Tidskrifter”, och fann på så sätt IS – Tidningar
IS – Tidningar ser ut att fungera. Till och med de danska tidningarna fungerar!

Men jag har tre önskemål...


- Nyhetsbyråer vill jag gärna ha in…
- I Mellersta Östern saknar jag Haaretz och GulfNews-Dubai
- Jag förstår inte varför IS delar upp amerikanska tidningar under två rubriker, det verkar onödigt

Om IS har intresse, ställer jag gärna upp för att ge er de länkar jag hittat.

Antal svar på detta inlägg: 12
Sidor: 1 2 Nästa »

Dom flesta på IS kan bara svenska och lite "hackig" engelska. Vi har inget behov av utländska tidningar eller nyhetsbyråer.

Du nämner Google. Dom följer inte upp sina innovationer. Det gör dom säkert.
Men det finns inget intresse. Vem vill sitta och titta på hustak.

Deras webbläsare är sådär. IE är för inkört.

Men som sökmotor är dom överlägsna.
Jag vet inget om vad deltagarna på IS har för språkkunnighet.

Du skriver att "Vi har inget behov av utländska tidningar eller nyhetsbyråer".

Men bäste "leiake"!

IS har i dag en utmärkt rubrik under vilken man kan finna bättre information om utländska tidningar än på någon annan webbplats jag hittat.

Vill du lägga ner IS - Tidningar?


Google: Nå, detta hör inte till det jag skrev om. Vad jag anförde i mina nyårsönskningar var att Google Chrome skulle komma med bättre handledningar.
leiake
Dags att påminna Dig om denna översättare. Kan det mesta utom Isländska. Än så länge.

Det är Du/vi själva som bestämmer om denna översättare ska bli bättre och bättre.
Ju mer in skick om bättring till/av Google, ju snabbare är chansen att översättningen överensstämmer med vårt minoritetsspråk.

till Siten

http://translate.google.com/translate_tools?hl=sv
Annons
Ozzy!

Jag pratar i egen sak.

Men bara i Sverige talas det väl 150 olika språk. Minst!!
Men så långt förstår inte min hjärna. Men jag fick ett allmänt brev. Det var översatt till åtminstone 5 olika språk. Då började jag ana!!!

Jag lever som på stenåldern.

Översättningsprogram i all ära. Men man blir inte imponerad. Jag läser helst
engelska utan detta. Ibland plockar jag ett konstigt ord på TYDA.
Citat 2009-01-30 15:03
Dom flesta på IS kan bara svenska och lite "hackig" engelska. Vi har inget behov av utländska tidningar eller nyhetsbyråer.
Slut citat

Kallar Du det "i egen sak"
Du skär alla över en kam ju. Jag använder denna översättare med glädje. Och många med mig tror jag.

Men det är ju upp till Dig om Du vill sitta och gneta ord för ord.

Ha de gott min gode leiake
Det räcker ju om man kan Svenska!! Vi har ju som sagt GO- Översättning!! Vilken uppfinning. Sätter över en hel sida på en sekund!!
Ozzy!

Detta är från BBC-News på nätet. Det handlar om USA:s bruttonationalprodukt.

Översatt av Google. Nu visste jag detta innan, Annars hade jag inte fattat.

"USA: s ekonomiska sjönk 3,8% under de sista tre månaderna av 2008, den värsta kvartalsvis sammandragning i mer än 26 år"

Det går tydligen inte att översätta till andra språk. Sammandragning det har kvinnor när dom skall föda barn.

leiake
I sammandrag kan man utgå ifrån att Du inte är nöjd.
Men jag sitter nöjd.
Hej Då
Ozzy!

Visst är jag nöjd. Mer än nöjd! Detta utbud av information är ju helt osannolikt.

IS utbud av länkar till olika tidningar är ju enormt. Jag har undrat varför. Men man måste fatta att alla inte kan svenska.

För att undvika fler missförstånd i detta ärende så hoppar jag av denna tråd.
leiake
Tack för att jag fick ventilera detta med Dig. Här föreligger inga missförstånd, endast olika meningar om/i ett ämne. Tänk om alla skulle tycka lika, vad meningslöst det skulle vara då.
Tack för att Du och vi finns och för det vi är.

//Ozzy

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem