Måndag 29 april 2024 vecka 18
Forum
Kategori: InternetStart

Kan ni läsa engelska

Kan ni läsa engelska

Det vore väldigt trevligt att få veta hur många medlemmar som läser engelsk
text obehindrat.Eller i alla fall hänger med.

Själv har jag 5 års realskola bakom mig. Engelska och tyska lärde jag mig.
Men jag tycker det går "knaggligt ". Engelska går väl an men jag har problem
stundtals. Tyska är ännu värre. Tog hem ett tyskt simulator- spel. Men jag fick ge upp.

Det finns ju översättarprogram. Men det blir inte riktigt som man tänkt sig.
Massor av missförstånd.

Kanske är det jag som är otålig och förväntar mig att kunna allt på en halvtimma.

Hör av er!!!
Antal svar på detta inlägg: 37
Sidor: «1 2 3 4

babo43!

Alla kvinnor över 60 år som "konserverar" på ett Forum. Dom tycker jag om.

Det är i mina ögon en bragd. Helt klart.!!

Ingen nämnd ingen glömnd.


leiake

Ha,Ha Det där översatte Google åt mig!!
Thomas2!

Det klarade du själv. Mig lurar du inte!!

Jag använder inte översättningsprogram.
Det blir inte bra. Svenska språket är för litet.

Men dom försöker lura oss med en massa "skit".

Betänk att vi är 9 miljoner. England 50 miljoner människor.

Vi är torsken.

Annons
När man letar efter någonting på IS så blir man hänvisad till en www -adress. Ofta kommer svaren upp men de är på engelska. Då ställer jag min fråga: Varför finns där ingen ruta man kan pricka i som ex.vis SPRÅK. Pang då kommer alla möjliga och omöjliga språk upp oc det är bara att pricka för svenska och genast har du texten du söker på svenska. Enkelt va och här i landet finns det ju folk som talar alla förekommande språk och dessutom skulle det ju ge ett par nya arbetstillfällen. För oss som inte kan "english spocken ryck mej i rocken" skulle ju datorn bli många gånger roligare och enklare att jobba med. Ha en bra dag......
Engelska läste jag ett antal år i skolorna, och därefter ett par år engelsk handelskorrespondens. Det blev sådant även med tyskan och spanskan. Men allting skulle ju vara så riktigt, så man vågade inte öppna käften bara. Fick aldrig användning för språken i jobbet heller. Jag har lyckats förstå lite mer nu, sedan internet kom, så jag klarar mej ganska hjälpligt ändå. Men eftersom jag är lat av mej när det gäller TV och dessutom gärna tittar på dokumentärprogrammen, så vill jag ha text. Jag fyller folkpension i år, och gitter helt enkelt inte hålla på med språk. Det finns så mycket annat jag vill lära mej. Vill passa på innan jag blir riktigt senil.
Mettan
Läser och skriver Engelska nästan lika bra som Svenskan.

Är en hel del på Engelskspråkiga forum, för korrespondens på Engelska och det blir en del problemlösar-sökningar på just Engelska/Amerikanska sajter.
Lite grann, med inte teknisk Engelska.

Sida:
« 2 3 4


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem