Måndag 29 april 2024 vecka 18
Forum
Kategori: Övrigt

Problem med annonsering på blocket

Problem med annonsering på blocket

Har ni annonserat på blocket och haft problem?

Jag försöker sälja 13st aluminium fälgar till volvo och de har godkänt annonsen för att dagen efter ta bort den för att den inte var tilåten, jag hade inte skrivit vad jag ville sälja, fick jag till svar.
Den som svarade kan inte ha läst min annons, D>et framgick klart och tydligt att det var 13 stycken fälgar 14 och 15" till volvo och det var bild på dem.

Jag...

Visa/dölj hela huvudinlägget

Antal svar på detta inlägg: 15
Sidor: «1 2

Jag har forskat en hel del i olika siter nu och det finns ett flertal kopior och www.vinden.se är en sida som IDG (Tidning data grupp) trodde skulle vara utmanaren till blocket men det är mycket tunt med annonser där, men frågan är varför man aldrig hört talas om den och om det skulle kunna funka med "mördande" reklam att få igång en sådan sida eller ej?

Paypal som betalnings alternativ tycker jag är en bra lösning för både säljare och köpare, men jag tror inte det går att få till ett sådant betygsystem på köpare/säljare som ebay har då många på blocket inte är hängivna säljare utan det är en folklig modell av användare och många säljer bara undan lite från garaget eller liknande.

Betyg systemet kan säkerligen användas för företag eller återkommande säljare som vill registrera sig som seriösa säljare men för folket som inte säljer ofta tror jag att dom bara skulle tycka att det är krångligt.

Men det är mycket roligt att höra era tankar och idéer om detta och gärna om olika upplägg som folk skulle vilja se och tror kan fungera både för att få folk att föredra en ny sida eller bara idéer om layout saker som kan förbättras mot blocket.
Madbulle: jag hoppas flera med mig… med att få folk att frångå blocket som standard?

-Med madbulle´s värdering kan man tycka det är konstigt att Blocket har fått så stormarknadsandel.
Jag har annonserat ”på Blocket” ett otal gånger och har aldrig haft några problem, man måste förutsättningslöst acceptera och följa Blocket´s regler som annonsör.
Lokalt använder jag mig även av http://www.karlstadtorget.se/ som är gratis.
Jag antar att motsvarande säljsajter finns i övriga Sverige om man inte vill betala eller ha att göra något med Blocket.

Jag tycker Blocket har en alldeles för stor marknadsandel i förhållande till vad de levererar. Dessutom tar de duktigt betalt för sin tjänst.

bli länkvän med IS
Annons
shopspot

Verkar som du gör reklam för din egen sida..........
Madbulle: jag hoppas flera med mig… med att få folk att frångå blocket som standard?
Blev lite konstigt formulerat där av mig! Sorry!

Anledningen att dom har stor marknadsandel är för att dom var en av dom först aktörerna i denna bransch.
Det är nu när dom är störst som dom inte verkar bry sig om kundernas önskemål och behov av viss typ av annonsering (typ garagerensningar med många olika saker).
Dom är nu mera inriktade på att få in annonsintäkter än att ha ett enkelt upplägg för annonsering av flera varor i en annons, det som dock irriterar mest är att dom tror sig kunna sätta sig över distansköp lagen och återbetalnings krav för annonser som inte blir godkända och därmed behandlar kunder ganska respektlöst.

Googlar man på "problem med blocket" så kommer det upp häpnads väckande många som verkar ha haft problem, allt från refuserade annonser som i mitt fall till en som ville bli av med ett X Box snabbt som han vunnit i en tävling men blocket tyckte priset var FÖR bra så den godkändes inte ????? Kanske inte skall vara deras sak att lägga sig i tycker jag.

När det nu finns flera olika gratis alternativ så är det konstig att INGET av dessa alternativ har slagit igenom tycker jag och jag vill gärna ha in era åsikter om varför det kan vara så och hur man ska försöka få i gång en konkurrerande sida som kan ta användare från blocket!

Sida:
« 1 2


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem