Tisdag 16 april 2024 vecka 16
Forum
Kategori: Övrigt

Uppskjuten

Uppskjuten

Jaha, i morse valde man att inte skjuta upp det hela längre, utan sköt upp Discovery...

Lycka till, Chrille...
Antal svar på detta inlägg: 4
Märkligt det här egentligen, man strider om Obamas förslag till sjukförsäkring, men har ett rymdprogram som säkert kostar minst lika mycket, ett underbart men märkligt land.
Fugelsang påstod i en intervju att vi i framtiden kommer att bosätta oss på andra planeter exempelvis Mars.

Inte särskilt troligt enligt min mening. Vi är allför beroende av vår planets atmosfär för att kunna överleva utanför jorden.

Om man dessutom betänker att Discovery väger 2000 ton och drar 10 ton bränsle i sekunden i starten, för att inte tala om vad detta kostar i reda pengar.

Bättre vore att se till att i kan överleva på den plats i tymden som vi befinner oss på.
Allt detta med"uppskjut" verkar sanslöst.

Förövrigt så är väl allting sanlöst.

Tur att vi har IS Forum.

Annons
Tja varje land gör prioriteringar vad skattepengar skall gå till,reflecktion år 1992 deltog jag i en delegation från svenska armen på rundresa i ett antal delstater i usa met vi framför allt förevisades var självklart militära anläggningar och vi var mycket inponerade.När några officerskamrater och jag besökte fabriker och verkstäder för militärmaterial var det exakt nivån som vi i sverige hade det på 50talet i alla avseenden,skrämmande alltså.

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem