Fredag 29 mars 2024 vecka 13
Forum
Kategori: Spel, mobil och teknik

Mail i mobil

Mail i mobil

Jag har en Nokia 6060 och Telenor som leverantör. Mitt problem är att jag vill kunna skicka och kunna ta emot mail i mobilen. Har suttit med supporten ett par gånger men inte fått den hjälp jag behövt. Har även laddat ner dom senaste uppdateringarna från Telenor och startat om mobilen.
Finns det någon som vet hur jag ska göra och vilka inställningar jag ska göra för att detta ska funka?
Det behöver inte vara just Telenor utan går lika bra med Gmail.
Tycker inte det ska vara så avancerat utan det ska väl räcka med utåtgående/inkommande server och portar till dessa samt mailadress och lösen.
Min mobil skriker hela tiden om att jag ska abbonera på paketdata. Vad är detta?
Jag kan skicka mms och wappen funkar oxå.
Tacksam för svar.
Antal svar på detta inlägg: 9
Jag har själv Momail som jag har haft i många år nu och det funkar kanon med de flesta mailoperatörerna. Gå in på www.momail.se och läs mer.
Raj-Raj
så nu har jag fixat momail på mobilen och fått ett svarsmail från dom till mobilen. men problem kvarstår: när jag ska skicka så kommer det upp en ruta där det står "webbinställningar momail" sen händer inget mer. säkert en inställningsfråga men denna gamla nokian är inte den enklaste att konfigurera.
Du ska ha tack för ditt svar.
Men du kan ju ladda ner rätt inställningar från Momail till just din telefon. Det kan inte bli enklare och går inte det så måste det var något fel på din mobil.
Annons
Telenor kanske har en egen utgående server som du måste använda dig av när du ska skicka mail.

ja det har dom men att få in den i denna j...a mobil det är mig nog övermäktigt.
Jag lägger detta på is så länge. har mailat momail och avvaktar deras svar annars så får det bli en annan mobil!
Kanske en windows mobil då?
har en Iphone som funkar klockrent , kan varmt rekommendera
surf, mail, mms , dps osv osv
Jag gick in på Telenors hemsida och kollade. Där kunde man precis som på min mobiloperatör:3 få inställningarna skickade via sms.
Konstigt att det inte funkar. Men om du har en lite äldre mobil så kanske det är det felet, men då borde ju kundtjänsten sagt det när du pratade med dom?

Jag har en Sony Ericsson k800i, med 3 som operatör. Kan kolla mail från dom adresser jag har,bl annat: tele2,Gmail och hotmail, fast hotmail är inte gratis.
tack för era tips alla ni som svarat. tydligen så ska det funka med automatik när man laddat ner inställningarna och startat om mobilen. mms och wap funkar efter det jag laddat ner inställningarna men mailen vill sig inte som skrivit innan.
det ligger nog en bugg i mobilen så det får bli en nyare som sagt om jag vill få detta till att funka.
än en gång tack till er alla

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem