Måndag 29 april 2024 vecka 18
Forum
Kategori: Familj och hälsa

80 år

80 år

Tack, för att jag blev ihågkommen på min 80-års dag.

Andras
Antal svar på detta inlägg: 14
Sidor: «1 2

@leiake - du är inne på hur föräldrars val av namn på barn kan få vissa konsekvenser.
Kom då att tänka min mor (salig avliden) - hon förlät aldrig sina föräldrars val av namn - Alfa Laura.

Sedan kan man undra över föräldrars brist på fantasi. Ibland finns det 3 ungar i en klass med samma förnamn!

Själv är jag nöjd med mina men har även en livlina. Jag är ej döpt men om jag skulle låta mig döpas inom Sv Kyrkan så skulle jag kunna lägga till ett förnamn. I samband med dop går det bra. Men jag ska inte döpas så ni kan vara lugna.
Ursäkta ut vidgningen av tråden.

@vasmacska Grattispå din 80-årsdag! Häromdagen gratulerade jag en 49-åring och sa då till honom - halvvägs till 98 men avstår nåt liknande med dig även om du verkar hur pigg som helst.

(Lappstockholm -26 grader och myggfritt)
Ett VARMT tack till er alla, skärskild till de som tycks vara ganska frysna.

@leiake
Du har rätt, ibland har jag problem med mitt namn, men jag brukar säga att jag är inte min egen, altså jag är Andras. Då fattar alla.

DedaPera
Du har också rätt, namnet är ungesrtkt. F.ö. om någon skulle fundera över vad "vasmacska" är för någonting, då ordagrann översatt är järnkatt, (med klor) eller i praktiken ankare.

Birger
Jag planerar bara för de närmaste 20 åren, resten blir bonus.

Hälsningar
Andras

ja nicken reflekterade jag klart inte på och jag som tror att jag kan lite ungerska fast jag är från forna Jugoslavien självklart är det ju järnkatt ordagrant översatt
Annons
Lite sent men bättre sent än aldrig.
Grattis från lilla mig.

Sida:
« 1 2


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem