Fredag 10 maj 2024 vecka 19
Forum
Kategori: InternetStart

Earth Hour

Earth Hour

Ni har väl sett Daniels upprop i underkant på Forumet.

Han vill vi skall släcka ljuset i kväll kl. 20.30. Det behöver han inte uppmana
mig till. Då har jag redan somnat.

Skämt åsido. Hur skall ni göra ikväll.

Jag gör det INTE bara för att djäklas. Eller rättare sagt. Jag förstår inte vitsen.

Är jag extremt korkad.
Antal svar på detta inlägg: 46
Sidor: «1 2 3 4 5 Nästa »

Ozzy!

Tror du på det själv.

Valrossar går upp på land när dom skall göra nya valrossar.
Inte på isflak.

Men det kanske inte fanns plats på land. Men det måste det ju finnas om
isen försvinner.
Men rätta mig om jag uppfattat fel !?

Alla neonljus som släcks kl. 20.30
skall alltså spara energi och för bättra
klimatet.
Men när allt sedan tänds igen drar det lika mycket som
det sparats under tiden det varit släckt, och kanske lite mer!

För just att tända neon-en dra mest vid upptändningen!?
Eller???
Man behöver inte oroa sig över att ens lilla 5 watts lampa hemma kommer att förstöra klimatet utan man får försöka tänka lite större. Det man vill försöka uppnå med Earth Hour är att visa de större miljöbovarna (storföretag/länder/politiker) att den stora massan människor vill se en förändring till mer medvetenhet om miljön och användandet av jordens resurser. När tillräckligt med människor visar stöd för detta måste de ändra sig ifall de vill att vi ska fortsätta konsumera deras produkter/rösta på dem.

Al Gore reser världen runt och försöker väcka medvetenhet om vad som håller på att hända med jorden/klimatet. Även fast vi inte är i miljökris nu så ser man trender på vad som kan komma att hända om vi inte ändrar vårt sätt att konsumera, olja/koldioxid.

Kan tipsa om en av hans presentationer som ni kan se här: http://bit.ly/bWu5a6
Annons
Nej det drar inte mer motsvarande 1 timmes drift vid upptändningen.
Klart att jag släcker ..... bara halvtimme kvar nu.... 1 timme utan ström kan jag ju leva med
Det verkar som det är många som inte fattar vad Earth Hour handlar om , neonljus, valrossar eller om man sparar eller inte ,det är ju inte det det handlar om
ok så roligt kan det vara

http://www.expressen.se/Nyheter/1.1927162/vargen-satter-skrack-i-byn


sk
ulle du släppa ut dina småbarn att besöka din granne tex ... dumhuvve

vi bor ju inte i en trappuppgång för helvete ... utan på en väg där det är kanske 4-5 hundra meter mellan husen .... kul att om du släpper ut dina barn som vill besöka grannen ... och dom blir uppätna av vargen ... ska vi skylla oss själva då .. dumfann


Våra förfäder hade rätt vargen var en ohyra och ska utrotas

nu börjar vegosoldater snacka skit ... om att vargen är ett gosedjur ...
Det är ju egentligen Kylen och frysen som drar mest ström av allt förutom tvättmaskinen och dammsugaren!
Earth Hour , var frågan
vill vi vara med att manifestera för det , släcker vi ned

alla andra spörsmål kan vi hålla i andra trådar vid andra tillfällen.
just nu finns det bara ett Earth Hour och den är nu strax
Drater: Vårda språket, Det finns något som kallas "netikett" och ditt svärande är inget som man vill läsa när man tittar i trådar.

Kollade upp dig och sett att du bett om ursäkt för annat tidigare i en annan tråd.

Verkar som om du skulle läsa igenom allt innan du klickar vidare för att posta dina inlägg.

--------------------------------

Klart det är en enkel sak att släcka en lampa eller två men det finns många bättre sätt för miljön...

Några ex. är redan nämnda i tråden här.

En sak jag reagerade på är att vi ska släcka lampor för denna timmen och i samband med detta så firas det i Stockholm med konserter...

Hade det varit inomhus med en väldigt dämpad belysning och "unplugged" så hade jag tyckt annorlunda än nu.

Vi ska släcka och andra tänder istället. =)

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem