Fredag 10 maj 2024 vecka 19
Forum
Kategori: InternetStart

Earth Hour

Earth Hour

Ni har väl sett Daniels upprop i underkant på Forumet.

Han vill vi skall släcka ljuset i kväll kl. 20.30. Det behöver han inte uppmana
mig till. Då har jag redan somnat.

Skämt åsido. Hur skall ni göra ikväll.

Jag gör det INTE bara för att djäklas. Eller rättare sagt. Jag förstår inte vitsen.

Är jag extremt korkad.
Antal svar på detta inlägg: 46
Sidor: «1 2 3 4 5 Nästa »

Så .... en timme gick ju snabbt .... nu har man tänt upp igen...
Jag skäms lite för att jag stängde av Huvudströmbrytaren men efter 15 min i totalt mörker orka jag inte mera men allt annat än datorn, videon, digitalboxen, kylen och frysen var avstängt så nåt bra gjorde jag väl ändå hoppas jag?!

Harlekin33

Jag stängde inte huvudströmen men allt annat var släckt
Annons
Jag tände alla lampor jag har!Detta är ett jävla trams
@kentr10:

Grattis, du vet väl att eftersom vi stängde ett kärnkraftverk så importerar vi massa kolkraft?

Släckte bara för att ungarna ville, själv tror jag att det här med miljön går i cykler. Har säkert varit så här förut. Men, självklart hjälper vi till att förstöra miljön. Synd, för vi har bara ett liv till skillnad från katterna.
Ja det är därför vi betalar 2-3kronor kwh.Tacka miljöpartiet!
Släckte bara för att ungarna ville, själv tror jag att det här med miljön går i cykler. Har säkert varit så här förut. Media fick något att skriva och rapportera om, och politikerna kunde tjäna lite poäng på detta. Och sedan var det för sent att ändra sig. Men, självklart hjälper vi till att förstöra miljön. Synd, för vi har bara ett liv till skillnad från katternas nio.
Om 10.000-20.000år blir det ny istid hur gör vi då.Gasa på hur vi än gör så dör vi!
Vi som släckte, vi släckte inte för att spara el utan för klimatets skull.....

sen kan man ju läsa om olika konsekvenser här:

http://www.wwf.se/v/klimat/konsekvenser/1124276-klimat-konsekvenser



http://www.wwf.se/v/klimat/l/1124285-klimat-losningar

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem