Torsdag 2 maj 2024 vecka 18
Forum
Kategori: Dator och internet

Har ni märkt nåt konstig me era dat

Har ni märkt nåt konstig me era dat

När jag satte på min dator för nån timme sen så stämmde inte klockan den gick en timme förre och helt plötsligt tappar jag internet anslutningen .

Jag fick hjälp genom Telias Supportassistent men jag blir ändå lite förvånad över vad det är som spökar i min dator

Nån annan här som har Telia som har märkt nåt problem ?
Antal svar på detta inlägg: 34
Sidor: «1 2 3 4 Nästa »

> leiake< ja nåt är det men när jag körde mitt antivirus programm AVG så för första gången hade jag faktisk ingenting inga spionprogramm eller nåt sånt .

Jo jag funderar allvarligt på att återgå till vanlig telefoni men det verkar som att Tela inte är så pigga på att låta mig gå tillbaka till det dom vill för allt i världen fixa det här eller ja att jag ska ha kvar IP telefoni .. men men i slut ändan är det väl jag som bestämmer hoppas jag .

Bea Nu funkar allt som det ska igen ringde suportern men dom hittade inget fel! Jag scannade datorn två gånger nu funkar det som det ska igen mysko
mrTACO !

Jag tänker på Mexico, när jag ser ditt nick.

Om du och "Bea" vill spara på telefonikostnaderna.

Gör som jag. Ring upp folk. Lägg på efter första "tutet".
Alla har ju nummerpresention.

Då ringer dom upp.

Gör dom inte det. Då är det kört!
Annons
mrTACO och Bea.

Om ni har en stationär dator så vet jag av erfarenhet att om det lilla batteriet som sitter på moderkortet håller på att ta slut, så kan det visas både fel tid och datum.
Lycka till.
IvoBaloo !

Du har förvisso rätt.

Men då får man köra med väldigt gamla grejer. 10 år och äldre.

Om man inte stänger av datorn. Då tar aldrig batteriet slut. Det laddar sig.

Men jag stänger av min dator. Annars kan jag inte somna!
>mrTaco< du vet att om det skulle va nåt mer så kan du även åka till Diwton vid Um kiosken eller som det hette en gång i tden nu tror jag dom kallar den för gröna kiosken så ska dom hjälpa dig me ditt mobila bredband dom har avtal med Telia , men visst är det skumt Hmm.

IvoBaloo hur kan jag byta ut det batteriet är det svårt var kan jag köpa det ??

Min dator är begagnat och det är en hel del roliga grejer i den har jag förståt , så det är kanske batterit
Nja, egentligen är det inte så svårt att byta ut det, men det kan sitta lite krångligt till på vissa datorer. Batteriet köper du i din dataaffär. Oftast är det samma batteri som sitter i datorerna. Men är du osäker så tar du med det gamla batteriet till affären. Glöm sedan inte att ställa in rätt datum och tid. Lycka till.
Det roliga är att klockan går rätt nu och datumet är oxå rätt , det jag fortfarande inte förstår är hur saker kunde ändras medans datorn va avstängde iof så kan det har ändrats snabbt när jag satte på datorn men det är nåt väldigt konstigt me det här .

Men jag ska se om jag hittar batteriet och kan byta ut det kan ju va så enkelt .

Om du ändrat klockan till rätt tid och inte stängt av datorn efter det, så visas rätt tid tills du startat om datorn.
jo då jag ändrade tiden igår och datorn va avstäng över natten men idag när jag satte på datorn så va det fortfarande rätt tid men jag lyckades på nåt sätt ställa in klockan på intern tid det gick inte från början , undra om det hade nåt att göra med att min dator höll på att tappa anslutning , det åtgärdade jag med Telias supportassistent . men jag blir ändå inte riktig klok på det här , märkte även att andra grejer hade ändrats

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem