Fredag 17 maj 2024 vecka 20
Forum
Kategori: Familj och hälsa

Telefonförsäljare

Telefonförsäljare

Det är nog det värsta jag vet. Efter tandvärk.

Jag har gjort allt för att slippa detta gissel.

Jag klippte av telefontråden. Men det hjälpte inte. Då ringde dom på
min dörr i stället.

DÖD ÅT ALL IDIOTFÖRSÄLJNING

Det räcker med all reklam på TV.

Jag tycker om samhällsinformation. Givetvis.

Men allt annat är ju rena "pisset".
Antal svar på detta inlägg: 23
Sidor: 1 2 3 Nästa »

Oj det är ju privat intrång - vad tänker Du göra? 200V på dörrklockans knapp?
PonGot!

Du är tankeläsare. Jag har faktiskt tänkt så. Men det blir väl mord.

Var är du nu? I Rättvik eller....?
Vissa försäljare har rätt att ringa upp och det är vi själva som har gett dom rättigheten att göra det .

Jag är kund hos Telia i samma stund som jag blev det tackade jag JA till att deras call center får ringa upp mig dels i undersöknings syfte och med en massa erbudanden förläning av tjänster osv , då hjälper det inte att man är med i NIX men man kan tydligen skriva till TeliaSonera kundtjäns privat AB ( minns inte gatoadressen ) och be att slippa få dessa samtal kom ihåg att det ska va skriftligt .

Många företag har samma policy om man handlar på nätet osv så har dom oftast en tredjepart som dom sammarbetar med så kolla upp sånt på era elbolag telefonbolag osv och ta kontakt så kanske ni slipper sån telefon trams NIX gäller inte om man faktiskt har sagt ja till nåt .

Annons
Bea.
Tyvärr har du lite fel där. Jag har blivit uppringd MASSOR med gånger av företag jag aldrig haft att göra med. Men det skulle säkert minska samtalen om man gjorde så som du föreslog. Om jag råkar svara nu av misstag så ber jag dem vänligt men bestämt att dra till ett varmt ställe. Minst sagt irriterande att ha dessa människor ringandes i tid och otid. Och det finns ju ingen laglig möjlighet att få dem att sluta telefonterrorisera folk. På www.vemringde.se kan man kolla upp misstänkta nummer och själv skriva en kommentar och tipsa andra vilka nummer man ska akta sig för. Det finns även som en gadget att ha på skrivbordet.
Så här är min lösning när det ringer någon försäljare. Svarar oftast med företagsnamnet och då frågor hon/han vem som är ansvarig för IT eller Ekonomi m.fl
Det är dir XX och han är på resa men eftersom jag känner honom väl är rådet till ER: Ringa aldrig detta nummer igen.
Detta sätt är burdust (samma mynt) men har funkat 100 % igt hittills.
Så hitta på liknande historier och Du blir kvitt alla försäljare.
Jag blir oxå uppringt av försäljare som jag inte har nåt att göra med så jag vet att det tyvärr är så och jag klickar bort dom .

Det finns dock sånt som vi har gått me på genom att ha avtal med andra det va bara det jag ville poängtera och att man faktisk kan göra nåt åt det .

Jag tog Telia som exempel då det har ringt till mig massor just nu jag kollade numret och då fick jag reda på att det är ett Call center som Telia anlitar det finns en hel del sån info på sajten Vemringde.se

Jag har skickat brevet till Telia och hoppas på att slippa deras erbjudanden det räcker att jag får mail från dom , samma med Ellos Halens och en hel del andra företag .
Lustigt att en bilskojare tar upp detta ämmne
Jag har NIX men blir då och då uppringd av säljare ändå - men nu har jag gjort en investering i ny trådlös/bärbar telefon hemma som kan blockera valfria nummer.
Det är alldeles underbart!

Givetvis förutsätter det att säljarna inte ringer med hemligt nummer, men nu funkar det så här hos mig: Jag ser på nummervisning ett okänt nummer - kollar på nätet (googlar så får man upp en eller flera sidor som listar telefonsäljare) och när jag konstaterat att det handlar om säljare programmerar jag in numret i telefonen under en speciell meny och efter det så tutar det alltid upptaget hos mig när dessa nummer ringer - medan jag själv inte ens märker att det ringer!

Kan verkligen rekommendera denna telefon! (finns säkert fler märken/modeller som har samma funktion, men jag slog till på denna)
Är himla glad att jag köpt denna!

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=473652 (samma telefon med 2 lurar heter TG8412)
fjällkobonde!

Nu har du blivit "stångad " av en ko antagligen.

Jag annonserade och folk ringde mig. Det är en helt annan sak. Men jag kan
säga att jag var trött på telefonsamtal vid dagens slut.

Det ringde i huvudet hela kvällen ibland.
>Clayman< verkar vara en bra investering till både mig och min gamla mamma

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem