Fredag 3 maj 2024 vecka 18
Forum
Kategori: Familj och hälsa

Telefonförsäljare

Telefonförsäljare

Det är nog det värsta jag vet. Efter tandvärk.

Jag har gjort allt för att slippa detta gissel.

Jag klippte av telefontråden. Men det hjälpte inte. Då ringde dom på
min dörr i stället.

DÖD ÅT ALL IDIOTFÖRSÄLJNING

Det räcker med all reklam på TV.

Jag tycker om samhällsinformation. Givetvis.

Men allt annat är ju rena "pisset".
Antal svar på detta inlägg: 23
Sidor: «1 2 3

Jag hade en försäljare som ringde för flera år sedan och ville ge mig vitaminer,eller vad det nu var för nåt..det skulle vara GRATIS sa han och jag godkände det..gratis är gott! ..efter en stund så tog han upp adress och sånt och sen så sa han detta: Och sen är det ju så att posten vill ha betalt (tror att det handlade om 49 kr+porto) men då sa jag NEJ TACK!..varför det undrade han..du sa att det var gratis och då ska jag inte betala nånting sa jag..jo men det är ju posten som har såna regler..nä sa jag,då får det allt vara..och sen så försökte han med att det är ju ett säljarargument men jag stod på mig,för är det gratis så ska jag inte betala nånting..jag har inte hört av han sen dess

En annan som ringde hade satt ihop en servis till mig,med en soppterrin bland annat (vad man nu ska med en sån till,en sån står väl bara och samlar damm nånstans) men jag nekade för det var dyrt..sen försökte hon med att ta bort vissa delar från servisen men soppterrinen var med lika förbannat..men jag tackade vänligt och bestämt nej men hon skickade en liten assiett för att jag skulle få se hur servisen såg ut och den fick jag gratis,posten skulle inte alls ha nånting för det..så att posten ska ha sina avgifter stämmer tydligen inte alls eller alla gånger.

När det ringer okända nummer så svarar varken jag eller pojken,för man har ju lärt sig att känna igen dom..jag svarar ibland för när jag ser att dom har ringt ett antal ggr under några dagar så om jag svarar så kanske dom inte ringer igen..och sen så har det varit väldigt tyst i veckan,ingen försäljare alls som har ringt..semester kanske?
Olivia60!

Alla på IS inklusive dig är trötta på dessa "skurkar".

Troligen är alla svenskar trötta. Hela världen är trötta på denna terror.

Men det bara fortsätter.

Om man påtalade detta för teleoperatörerna. Då kanske dom stängde deras
linjer. Dom börjar ju stänga av dom som hjälper fildelare som tar hem för
mycket.

Ensam är stark. Om jag ringer Telia och säger att jag säger upp mitt
abonnemang så bryr dom sig inte.

Men om 10.000 människor gör det samtidigt. Då dj..ar!

Det värsta för mig och många andra är att det kan va från sjukhuset eller äldreboendet som det ringer från , så jag måste svara om det är hemligt numer men oftas så har jag sett nelefonnumer när det är just såna där call center som ringer och där lägger jag på luren eller svarar inte , tycker att det är tråkigt att NIX inte verkar hänga med i svängarna för det verkar som det ökar telefonförsäljare än avtar så att säga

Sida:
« 1 2 3


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem