Söndag 28 april 2024 vecka 17
Forum
Kategori: Dator och internet

Windows Live mail

Windows Live mail

Jag har installerat om min laptop och har nu installerat in Windows Live mail 2011 och öppnade programmet och la in min e-mailadress och sedan kan den inte hämta e-post och mapparna från nätet för det står följande, "Du måste vara ansluten till Internet för att kunna logga in. Om du vill logga in i offlineläge ansluter du till Internet, väljer Kom ihåg mitt lösenord på inloggningssidan och logga sedan in. Du kan sedan logga in offline".

Jag har internetanslutning på min dator och kan inte hämta mappar och e-post i Windows Live Mail.

Jag har Windows Vista med servicepack 2 installerat i datorn. Jag behöver snabb hjälp så jag kan gå vidare med installationen av min laptop.
Antal svar på detta inlägg: 41
Sidor: «1 2 3 4 5 Nästa »

Jag har bara lagt in ett konto och har kollat flera hundra gånger och all information är rätt i fylld om kontot.
Jag använder Windows Live Mail med tele2 som primärt mailkonto. Men kan även kolla Hotmail och Gmailen härifrån. Det var verkligen ett knepigt problem du har, men intressant.
Har inget tips nu vad du kan göra. Har du nån fråga ska jag försöka svara om jag kan.

Hoppas du löser det och kan tala om hur du gjorde det.
Challe kontrolerar man hundra gånger och det inte stämmer , genom att det inte går att logga in måste du snegla på alternativa fel.
det hjälper ju ingen att försöka hundra gånger , endera går det eller så går det inte.

kan du surfa på internet samtidigt när du öppnar live mail ?
har du en brandvägg som blockerar .
och är du säker på att CapsLock inte är aktiverad när du skriver lösenordet

annars så kör jag med serverinställningarna
[ http://mail.services.live.com/DeltaSync_v2.0.0/sync.aspx ]

och så här ser inloggningen ut för ett konto
[www.internetstart.se/bildgalleri/pics/04082.JPG]

alternativt så testar du att gå via livemessenger och den vägen till inkorgen i ditt hotmail (live)konto
Annons
Kan någon skicka en länk var man kan lassa ner Windows Live Mail 2009 svensk version.

Har hört nu att Windows Live Mail 2011 kan strula när man installera den i Windows Vista och att 2009 är problemfri att installera.
Jag använder Hotmail. WLM har för mig bara strulat.
Men för mitt sociala närverk i övrigt installerar jag från nedanstående hemsida
utvalda delar. För min del Windows live Messenger.

http://explore.live.com/windows-live-essentials?os=other
Google är bra
http://www.mydigitallife.info/download-windows-live-essentials-messenger-versi
on-2009-for-windows-7/

Klipp å klistra länken
Challe , i går hade windows live

problem med synkningen av mappar

jag fixade det problemet utan att instalera om.

personen ifråga fick exakt samma felsvar som du.

tycker du gör helt fel innan du har ringat in problemet

och vill du inte göra det, så instalera i allafall om live 2011

Varför lägga in ett äldre WLM innan man fått det man har att fungera?

Håller med Göcke med att kolla av en sak i taget. Har själv gjort samma sak med att försöka hålla typ 5 fel i luften samtidigt. Det blir oftast pannkaka av alltihop.

Vill man prova så finns det andra mailklienter att tillgå. Thunderbird, Incredimail, Postbox mfl men att byta betyder inte att allt går smärtfritt.

Jag är inte intresserad av några mailklienter utan nu är det Windows Live Mail jag vill installera. Jag har WLM 2011 versionen i datorn men kan inte logga in och försöker jag att hämta e-mail utan att vara inloggad så får jag felmeddelande 0x800488EB.

Jag har inte installerat in 2009 utan det var bara vad jag hörde från andra som har haft samma problem att den versionen kunde vara bättre för Windows Vista.

Finns det någon som har lösningen annars blåser jag datorn igen och installerar om allt!!!
Challe!

Kör min fabriksinställning.

Du börjar bli arg. Då blir det bara värre. Snart kommer du inte in felsäkert
läge längre.

Vi hörs i morgon eftermiddag. Då är din dator som en nyfödd baby.
Du lyder inga goda råd. Men du kanske skall tänka om.

Vi vill gärna hjälpa till, men vissa personer är svåra att hjälpa.
Dom har sin egen vilja.

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem