Lördag 27 april 2024 vecka 17
Forum
Kategori: Dator och internet

Windows Live mail

Windows Live mail

Jag har installerat om min laptop och har nu installerat in Windows Live mail 2011 och öppnade programmet och la in min e-mailadress och sedan kan den inte hämta e-post och mapparna från nätet för det står följande, "Du måste vara ansluten till Internet för att kunna logga in. Om du vill logga in i offlineläge ansluter du till Internet, väljer Kom ihåg mitt lösenord på inloggningssidan och logga sedan in. Du kan sedan logga in offline".

Jag har internetanslutning på min dator och kan inte hämta mappar och e-post i Windows Live Mail.

Jag har Windows Vista med servicepack 2 installerat i datorn. Jag behöver snabb hjälp så jag kan gå vidare med installationen av min laptop.
Antal svar på detta inlägg: 41
Sidor: «1 2 3 4 5 Nästa »

Challe, när man får problem måste man alltid ringa in problemet
får du frågor som att gör si och så eller hur ser detta ut,
förväntar man sig ett svar, ganska omgående
om vilket resultat du fått.

min databank för fel är större än att trycka på knappen
och säga att gör si och så så bara funkar det.

men så är det inte i realiteten

jag kan säga fel som just nu uppkommer eller är generella
och jag kan bistå med hjälp
att testa i olika varianter.
det har ni fått gratis i över tio år , men tålamodet tryter.


jag har nu räknat ut hur många vista maskiner jag viktar och av dem så är det bara en som är en strul maskin av 300st. och det beror inte på vista , utan att det är fel i uppackningen av fabriksinställningen, men det kan jag leva med.
alltså, skall jag ominstalera den , så gör jag det när det blir en ny användare som har större krav på maskinen. och jag blåser den helt då, men utan den medföljande fabrikaren. samma fel har microsoft fått skit för , men det ligger på tillverkaren av datorn. och var ett återkommande fel på en hel serie.

men hade jag varit säljare på Elgitanten eller OnOff eller sowatt så hade jag kränkt ett nytt OS, man får ju inte vara dum , ju mindre arbete för såld produk är alla säljares måtto. För de letade inte fel på din dator väl?
troligen vet de inte hur vista fungerar idag.
för hade de rätt kunskap hade de kunnat ringa in och sagt var felet låg.
och då hade de säkert svårt att ta betalt.

nu har du windows7 instalera det och njut av det , snart kommer windows8
Givetvis så var det inte säljaren som tvingade mig att köpa Windows 7 utan jag körde givetvis dit för att köpa det efter egen vilja och ett moget övervägande.

Givetvis så är jag tacksam för all hjälp jag har fått men jag vill inte sitta med ett fel i veckovis utan jag vill ha en fungerande dator som jag kan använda dagligen utan strul.

Än en gång så givetvis är jag tacksam för hjälpen men jag har nu en dator som fungerar klanderfritt och det senaste operativsystemet. Jag stänger nu denna tråd.
Challe , det OSet finns inte

vare sig linux/windows/mac eller andra är problemfria
men allt är relativt.

och nästa gång du får problem, ta och ta till tålamodet
annars så är risken att du öppnar plånboken för ofta.

och ett tips , ge fasen i fabriksinställningarna och lär dig ditt nya OS i stället.
Annons
Nu tycker jag du tar lite för drastiska uttalanden och lägger dig i mitt liv lite väl mycket!!!

Jag öppnar min plånbok precis när och ur mycket jag vill utan att fråga dig och jag tror jag kan lika mycket om datorer som du i så fall och jag har haft datorer sedan jag började med 3.18 tror jag det hete!!!

Sen tar jag till vilka åtgärder jag vill i min dator för jag gör precis vd jag vill med den och passa det inte dig så finns det fler forum. Jag var inne på ett större forum än IS och fick svar att WLM 2011 strular mycket med just Vista vilket tydligen inte du vet!!!

Sen fattar jag inte vad du menar att det OSet inte finns!!!! Finns inte Windows 7???
Challe!

Nu visar du prov på hur man inte skall uppföra sig på ett Forum.
Du passar in i min "lite bombad".

Det bästa du kan göra är att hålla dig till andra Forum då slipper du
bli arg på oss som försöker hjälpa dig.

Du kan avreagera dig på ditt nya Forum.

Challe , har du tålamod att vänta så skall jag här lägga upp , bilder på två maskiner som har windows7 home premium , som under uppgraderingen inte klarar att instalera live 2011, just inkommna idag !!
[ www.internetstart.se/bildgalleri/pics/04085.jpg] .

[ www.internetstart.se/bildgalleri/pics/04084.PNG ] .


detta är bara två av alla problem som kan uppstå
och som gemensam nämnare just här är att de inte har uppgraderats rätt från början.,
sp1 saknas tex.
Låter märkligt att man inte ska kunna köra en överinstallation av samma program även om det är 2 år nyare, visst tillkommer det en del nya saker i den nya versionen men det gör det ju i andra program med.

Ta t.ex Piriforms program som Ccleaner, Speccy m.fl. Där går det alldeles utmärkt att uppdatera till en nyare version med en överinstallation.

Förklara vad skillnaden skulle vara mellan Microsofts program och Piriforms program.
microsoft har beroendeställning i historiken bla. (lite lätt sagt)
och saknas de eller är fel variant mm så larmar den att uppgraderingen falerar

i Challes fall så kom vi aldrig längre än till att han fick rådet att uppgradera till windows7, ett typiskt mönster i många forum.
så vi kom aldrig fram till vad/var han stog i installationen.

vistas akileshäl var att den inte förankrades innan den rullades ut.
men så dålig är den inte. att man måste byta OS för att man inte kan instalera en microsoftprodukt på datorn.

men även windows7 har saker som kan strula som ni såg ovan..

båda datorerna nu är rätt instalerade med de senaste uppgraderingarna och sp1 och fungerar med wle´s hela paket.
Jag håller på challe och förstår vad han menar.Sluta tjata nu och respektera att han stängt den här tråden.

Jag tycker det är leiake som ofta beter sej konstigt med underliga komentarer jag, tycker du skullle tänka efter lite oftare innan du skriver.
.
Tack för ordet.




Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem