Fredag 26 april 2024 vecka 17
Forum
Kategori: Dator och internet

Windows 8 Guiden

Windows 8 Guiden

Köpte denna 148-sidiga tidning som berättar allt om Windows 8. Tyvärr har dom
krympt ner teckensnittet till minimum varför den blir svårläst. Bifogade bilder är
för mig oläsliga.

Den är för övrigt informativ på ett akademiskt sätt. Lite högtravande och fullt med
konstiga ord. Jag gillar den inte. Den är inte förklarande på ett tydligt sätt.

Den är värd 99:- för ja...

Visa/dölj hela huvudinlägget

Antal svar på detta inlägg: 18
Sidor: «1 2

Leiake:

Att göra en fabrikare är inte lösningen på alla datorvärldens problem!

Kom ut ur din lilla låda tack!

Försök att tänka lite utanför ramarna ibland!?

Och nej, jag försöker inte mobba dig! Försöker bara få dig att se att det finns andra lösningar än bara fabrikare och systemåterställningar!

Harlekin33!

Jag följer minsta motståndets lag. Dom gångerna jag har varit inne och rotat i
regedit eller annat för att spela "allan" har slutat i rena rama soppan.

Jag vet inte hur Nordea bär sig åt när deras system rasar ihop. Det låter för
enkelt med en fabrikare i det läget. Dom kanske har back up men den kan ju inte ta flera timmar att få fram.

Tänk att kliva in i den soppan och börja rota efter ett fel som finns men inte syns.
Dessutom veta att det finns 1 miljon människor som svär ve och förbannelse över
deras hopplösa arbete.

Jobba med Nordea:s banksystem är inget jag skulle vilja ägna mig åt. Dubbelt
magsår direkt.

Just nu skall jag boka hos SJ. Den sidan är ofattbart bra. Hur kan dom få till något så bra att en gammal man som jag kan beställa plats och tillika en
Mannerströms Räksmörgås och en lättöl vid min plats.
Jag är nästan aldrig inne och rotar i registret, det tar ccleaner hand om!

Annons
Håller med north.... fattar inte vad ni håller på med, här är det heller inga problem. Jag använder min dator dagligen. Problem kan det bli om jag inte hindrar Gubben ibland från att klicka på allt, och alla knappar samtidigt. Har haft dator i ca 15 år nu, och inga större problem har det varit. Systemåterställning är melodin det
Ha en fin dag
HeanHäxan, jag misstänker att 99% av allt skräp de får i sina datorer beror på att de porrsurfar

Finns ingen möjlighet att få så stora problem med sin dator om man inte besöker sådana sidor, det skulle i så fall visa på att utvecklingen stått stilla om alla har lika mycket problem, som många tycks ha här på IS

Eller kanske de inte trots alla sina påstådda kunskaper vet hur man handhar sin dator
north !

Porrsidor är ofta välskötta för att inte skrämma bort sina patienter. Där får man
ingen "skit" om man inte bär sig ovanligt klantigt åt.

Däremot tror jag att e-mail är en större bov. Nyfikenheten tar över och man kikar på sådant som man inte skulle.

Därnäst kommer handhavandefel. Folk klickar på fel knapp och för att rätta till
detta fel så klickar man på ytterligare en knapp. I ren desperation Googlar man och får råd som får en att klicka på ytterligare knappar. Till slut hamnar man i
systemregistret och med några idiotiska kommandon så är det dags för datadoktorn och man är några 1000-lappar fattigare.

Sedan har vi ju rena fel i hårdvaran. Då är det kört om vill byta ut lite grejer på egen hand. Det blir till 95 % fel varenda gång när man startar om sin älskling.
Men det måste vara ditt eget val att du får en massa mail som du inte vill ha leiake, jag tror inte att jag får mer än högst 10 mail om året som inte är välkomna, och efter att ha lagt filter på dem så återkommer de inte. Det är inga otrevliga mail, utan från företag där jag tidigare handlat.

Sedan med risk för att anses som bakåtsträvare, så förstår jag inte varför man måste ha det allra senaste, har man ett fungerande system så varför lägga kanske en tusenlapp på ett nytt, som detta forum tycks ha bevisat bara skapar problem, kan inte förstå varför man skall behöva köpa en instruktionsbok för att klara av det vardagliga på en dator, nej jag tror att era problem skapas av er själva för det allra mesta helt i onödan, tycker att min okunnighet i ämnet och de ytterst få problem jag haft i snart 15 år, bevisar att det egentligen inte är så svårt
leiake du om någon borde ju ha Norton på din dator så du får ett manipuleringsskydd!
För det har inte Windows Defender!
Tror att det hade gjort att du sluppit fabrikare hela tiden!
Du sliter ju ut din Hårddisk i förtid med alla fabrikare du gör.
Byta minneskort och hårddiskar är väl inget konstigt bara man ser till att statisk elektricitet inte kommer in i bilden.
Förslagsvis är ju en rostfri diskbänk rätt lämplig som arbetsplats om man inte har en jordad antistatmatta Jag körde med diskbänken innan jag köpte antistatmattan.
Jodå så länge jag kan logga in så kommer jag att göra det Daniel har inte plockat bort mig ännu men det kommer väl men till dess kan man ju alltid ge några goda råd om det sedan är att kasta "pärlor till svin" det får framtiden utvisa.

Sida:
« 1 2


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem