Fredag 19 april 2024 vecka 16
Forum
Kategori: Dator och internet

Formatera

Formatera

Hur gör man för att formatera en laptop,till 0 jag har skivan xp men jag vill radera allt i datorn,nu menar jag ALLT,dottern har haft denna nu har en ny,o jag ska till jobb i Norge o tänkte ta denna med mig,men den är så full i skit
så rensa hela skiten o börja om från 0 ?
Antal svar på detta inlägg: 18
Sidor: 1 2 Nästa »

Stoppa i skivan
Starta om datorn och välj sedan när du får frågan om du vill installera så välj avancerat läge (tror jag det heter).
Du ska sedan få upp möjligheten att skapa och ta bort partioner. Välj då att först ta bort och sedan skapa en ny på hela eller delar av hårddisken och sedan fortsätter installationen.
Ungefär så vill jag minnas. Göcke rättar mig säkert
obs. Se till att du har alla drivrutiner också, eller är det en skiva som följde med laptop för att återställa operativsystemet??
mickel !

In med skivan i facket så drar datorn igång själv. Det tar nog tid med alla uppdateringarna i Windows. Räkna med 2-3 timmar innan du är igång igen.

Kanske mer eftersom du bor så långt bort.
Annons
PerAsk , behöver inte rätta er.

däremot så kan det med stor sannolikhet vara rekoveryskivorna man har.
men de säger i stor det samma , beroende på vilket märke mickel har.
och där finns ju alla drivrutiner med.
Det är en orginal xp med lösen o allt,Men tömmer den denna då å börjar om från början ?
Fattar ni NU Jag vill tömma hela datorn o börja om från 0 inget ska sparas allt ska bort !Som när du fick den från affären !Formatera,
Ja vi fattar, MEN. Är detta en skiva som följde med datorn och som innehåller alla drivrutiner, eller är de en skiva som du har skaffat på annat sätt?

Vad har du för Laptopp

Gör annars som jag föreslog-., I med skivan och starta om. Du bör se till att drivrutiner till grafikkortet och nätverkskortet finns så du kan hämta hem andra drivrutiner om det behövs
mickel !

I och med att du stoppar i skivan i facket så börjar formateringen omgående. Det gamla raderas och det nya laddas på. Om 3 timmar så har du datorn som när den var
ny. Allt gammalt är borta.
Det är en orginal skiva från windows med lösen,om jag sätter din den tömmer den väl inte alla spel,konton,chatter,e-mail,skräp program o allt skit som som finns, jag vill ju radera allt
Inte fundera på köpa en ny dator eller byta hårddisk ?

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem