Måndag 29 april 2024 vecka 18
Forum
Kategori: Dator och internet

Apropå W8

Apropå W8

Har märkt att en del på forumet lovordat W8 i åtskilliga trådar, nu visar det sig att alla inte är lika övertygade av det nya, snarare har det nästan blivit en stor flopp.

Globalt ras för PC-försäljningen

Försäljningen av datorer föll med 14 procent under årets tre första månader, i det största raset som analysföretaget IDC registrerat sedan mätningarna började 1994. Enligt fö...

Visa/dölj hela huvudinlägget

Antal svar på detta inlägg: 30
Sidor: «1 2 3 Nästa »

Leiake var ju den som hyllade och hyllar alla nya Windowsver. till skyarna så...



Själv insåg jag bara redan efter ett par dagar att det skulle gå åt skogen.

Harlekin33 , så dåligt är det inte som medier får det till.
så ropa inte bu förens du själv har testat.
Idag har vi så många som vill vara med i racet med OS så det är något vi kommer att få leva med.
Jag har redan prövat W8 i och med Microsoft-skatten som jag fick betala när jag köpte min laptop. Sen fick jag även köpa Win 7 istället som kostade mig ytterligare pengar och en himla massa bökande med drivritiner som saknades. Efter det så gick jag tillbaka till min piratversion av WinXp och bara njööööt och nu kör jag 12.04.1 LTS och njuter ännu mera!

Annons
Låter ju inte troligt och så smart, att slänga ur pengar bara för att testa.

men säger du det så är det väl så.
Du har väl hela skrivbordet fullt av ikoner med??
Nädu, inga ikoner här inte.

Dom sitter i min sidebar som W8 försökte härma men det gick åt pipan för dom.

http://en.wikipedia.org/wiki/File:Unity_5.12_on_Ubuntu_12.04.png

Harlekin33 , det är lite XP-stuk över det, undrar vem som snott vad
tycker det ser precis ut som hos dem som kör XP/Vista/Win7/Win8-skrivbord

men det är ju rent och trevligt ,
Harlekin33 och leiake!!

Ha,Ha,vilka var det som hyllade W8 så till den milda grad,att jag var nära att prova!!

Nä,man vet vad man har.........!!

Enligt er båda så trodde man att nu...... har vi kommit till paradiset vad det gäller os!!

Men även leiake har börjat tystnat!!
De nya datorer som Microsoft nu hoppas på skulle inte fungera med det gamla Windows. För Microsoft var det helt enkelt nödvändigt att göra om Windows och få fram nya Windows 8 som anpassats till datorplattor och tryckkänsliga skärmar.

För även om Windows 8 just nu inte verkar ha blivit någon framgång för de gamla vanliga persondatorerna så är systemet en förutsättning för att Microsoft ska vara med i de nya nischer som snabbt växer fram och tar över allt mer.

Därför skall jag skaffa en ny dator.

Det blir nog en hybrid mellan surfplatta och löstagbar pekskärm som man kan koppla till
TV-skärmen trådlöst och sköta allt från surfplattan i liggande ställning. Nu måste jag sitta upp och använda trådlös mus och tangentbord i knät. Så kan man ju inte ha det i denna moderna värld. Sitta upp när man kan "dega" i soffan.
Thomas2!

Du ser att jag hänger med i svängarna och håller mig ajour om läget.

Nästa år så får du inte igång din dator om du inte har en" app" från Microsoft eller Google. Du skall få se.

Hur kan du vilja dö nyfiken. Det är konstigt. Du har ju pekskärm på phonen så du kan
ju lite om användandet.

Vill du svara på detta inlägg från din smartphone, så får vi se hur det ser ut och hur besvärligt det är. Du får inte fuska.
leiake!

Det är hur lätt som helst att svara från iphone!! Men det finns ju ingen app från IS!!! Så det tar ett tag att komma in på IS!!

Särskilt som man bara har 3-G uppkoppling!! Jag har begärt en App från IS,men......

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem