Tisdag 30 april 2024 vecka 18
Forum
Kategori: Dator och internet

IE10 problem

IE10 problem

Sedan en vecka tillbaka så har IE10 börjat att krascha. Provade att avinstallera 10:an och åter till version 9 och då gick det bra. Installerde om 10 och det gick bra ett dygn och så "stöta på problem" och stänger ned. Har ingen egentlig aning om vad som kan ha hänt.
Har alla uppdateringar och Win7 64. Kan kanske vara någon uppdatering som kommit men jag minns inte när sista winupdate släpptes?
Har någon någon idé.
Har tömt cache och rensat och och och .....
Kör man Google Chrome så är det inga problem men jag vill att IE ska fungera
Antal svar på detta inlägg: 44
Sidor: «1 2 3 4 5 Nästa »

Nu hare jag kört fixit filerna åxå men inte går det. Nu ska jag testa systemåterställning så får vi se
Nu har jag nyss avinstallerat McAfee och testar IE10 igen. Än så länge så ser det ut att fungera med IE 10. Ingen krasch än så länge och det går att ladda hem filer
backade du systemet också innan (systemåterställning)
Annons
Nej
Nu hände det igen efter att jag surfat runt i flera timmar och dator fick vila och när jag nu startade upp från viloläge så kraschar IE10 hela tiden. Jag har därför nu avaktiverat Malewarebytes och just nu så funkar IE igen. Jag minns att Malewarebytes tidigare orsakade problem i datorn så jag provar med den här åtgärden så får vi se
rent ärlig PerAsk , jag tror fortfarande att du har något strul inplanterat i din dator.

för det första så brukar de gillar att man avinstallerar de skydd man har

jag skulle avinstallera allt med Java och de underkataloger den skapar
innan de reproducerar sig till systemfilerna och antar deras namn

ta även bort flash , det borde du inte ha i just detta läge

lycka till
Mitt problem är att när jag skall fortsätta med
datorn efter att den skämsläckts, får jag upp
"DU ÄR INTE ANSLUTEN TILL ETT NÄTVERK !"
Men efter att jag för muspekaren för att hitta felet
så får jag plötsligt min start sida igen !?
Jag har också gjort en systemåtervinning, men
sidan kommer upp ibland ändå !??
Kan det vara någon energisparfunktion som träder in och som gör att det tar tid innan allt startar upp??
pensionär , angående nätverk så tar det ett 10tal sekunder när du loggar in igen innan nätverket är igång, och varningen får du för att det är något program som rullar i bakgrunden som är snabbare
Aha ! Tack för upplysningen !

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem