Tisdag 30 april 2024 vecka 18
Forum
Kategori: Dator och internet

IE10 problem

IE10 problem

Sedan en vecka tillbaka så har IE10 börjat att krascha. Provade att avinstallera 10:an och åter till version 9 och då gick det bra. Installerde om 10 och det gick bra ett dygn och så "stöta på problem" och stänger ned. Har ingen egentlig aning om vad som kan ha hänt.
Har alla uppdateringar och Win7 64. Kan kanske vara någon uppdatering som kommit men jag minns inte när sista winupdate släpptes?
Har någon någon idé.
Har tömt cache och rensat och och och .....
Kör man Google Chrome så är det inga problem men jag vill att IE ska fungera
Antal svar på detta inlägg: 44
Sidor: «1 2 3 4 5 Nästa »

Nu har jag kört en tid utan att ha Malewarebytes installerat och nu är det inga problem med IE 10. Jag funderar på om det är win7 64 bitars versionen som strular eller vad det kan vara. På min andra dator med 32 bitars Windows 7 så är det inga problem.
Nu har jag kört utan Malewarebytes antibytes i proläge och allt fungerar. Jag antar att det var detta som strulade eftersom jag tidigare under våren, i samband med ominstallation av Windows 7/64 fick liknande problem??
PerAsk , det låter ju som en rimlig förklaring till problemen
Annons
Nu helt plötsligt är problemen tillbaka efter att IE 10 fungerat felfritt i en månad. Inga nya program har installerats, endast Windows update och det är då frågan om något av dessa uppdateringar slår ut IE10?
om så är fallet , borde fler ha fått problem efter senaste uppgraderingen.

vet du när den hänger sig, (sida osv) skall jag testa.
Jag har också fått problem med IE10! Hela helgen har jag gått igenom alla återställningspunkterna, plockat bort tillägg som skulle kunna ställa till det och när jag tog den sista återställningspunkten från den 14 augusti började IE10 fungera igen!
14 augusti var det ju en del säkerhetsuppdateringar som ramlade in.
så nog kan det vara en orsak. men vilket av dem och varför??!!

det är ju helt klar något mer som är med i bilden.
de 10 bärbara med win7 jag synat har dessa kb installerade den 14/8

http://support.microsoft.com/kb/2840642
och http://www.internetstart.se/bildgalleri/pics/04458.JPG

har ni några andra extra installerade
Jag provade först med att avinstallera Flash. Sedan körde jag adcleaner som någon annan använt för att få bort q9 eller vad det hette. Det blev ingen skillnad.
Varenda gång jag gick in på ex Adobes hemsidanär jag sökte på "avinstallera Flash" och hamnade på deras support sida där man kunde ladda ned ett avinstalleringsprogram, så kraschade IE. Jag provade att rensa med CCleaner men inget hjälpte och sedan helt plötsligt utan att ha gjort något mer så verkar det fungera igen.
Minst sagt knepigt. Problemen uppstod för ca en vecka sedan och kan alltså ha något samband med windows update
Hmm , kan det vara kompatibilitetsläget som spökar på vissa sidor , alternativt
grafikläget att du kör GPUaxelleration istället för programvaruaxeleration

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem