Fredag 3 maj 2024 vecka 18
Forum
Kategori: Dator och internet

Lösenord

Lösenord

Hej ,,har köpt en beg dator som är systemåterställd,,Acer Aspire och den vill ha ett användarnamn och ett lösenord, Ägarens gamla funkar inte, och hon har ingen skiva heller,, Är det kört nu tro..
Antal svar på detta inlägg: 24
Sidor: «1 2 3 Nästa »

Leiake skriver många bra inlägg på is. Han har en viss stil i sina inlägg, som en del inte gilla. Men för det mesta är det humor i inläggen.

Glöm inte att han har hjälpt många när dom haft problem med sina datorer.

Dessutom finns han på en del andra forum, så ni kommer nog att mötas igen north:)
Jag lovar, han finns inte på de forum jag finns, det är politik till 100 %

Har skickat 2 mail till Göcke och 1 till Daniel utan åtgärd, får väl tala om var jag står politiskt så åker jag härifrån fortare än kvickt!
Kanske är Göcke ledig från datorn över helgen?Det finns ju annat som en familj vill unna sig.
Annons
"Glöm inte att han har hjälpt många när dom haft problem med sina datorer."

Dagens skämt

Att trycka på F8 och göra "fabrikare" är ingen hjälp, det är som att ideligen skickas tillbaka till ruta 1, och ingen lösning på problemet som kan uppstå igen när man kommer till samma ruta igen.
JonahHex!

Det var snälla ord från dig



Jag googlade på "Är leiake död" och detta ligger kvar. Dessa ord har legat överst
på Google i snart 7 år. Ofattbart.

Det är tack vare dig. Du är snäll i perioder sedan flyger f-n i dig i nästa period.
Jag googlade på "döda leiake" men där fanns inget sådant än. Men det kommer kanske.

Vore trevligt att se en kopia där jag hånar en medlem på IS. Jag vet att jag använt apstadiet och klantskallar, men inte att jag utpekat någon personligen som
varande korkad.

DedaPera
Vilken är dagens skämt undra jag. Men jag skiter i att kommentera dig. Det får leiake göra.
DedaPera!

Nu har du din dåliga dag igen. Du tror att alla kan sin dator utan och innan. Det kan du glömma. Yngre klarar sig bra genom att dom hjälper varandra och att dom
har oerhört snabb inlärningstakt.

Men äldre och framförallt pensionärer har ett hel...e med sina datorer när dom
bråkar. Då är min lösning väldigt bra och framför allt billig.
Kruxet är att våga få dom ta steget och klicka på F8-knappen. Dom tror att datorn
exploderar och att alla kort på barnbarnen försvinner.

Men då tror dom fel för barn och barnbarnen och barnsbarnsbarn har hela albumet
antingen hos Facebook,Instagaram ,Skydrive eller på egen hemsida eller blogg.

Det är bara att maila dom, så får man kort så man storknar och ännu värre man
får skaffa större hårddisk för att få plats med allt.

Här hittade jag en tråd där vi var vänner. Det var den 25 April 2011. En dag
vi skall införa som helgdag på IS Forum

http://www.internetstart.se/forum/las.asp?id=116417
Jag är inte ovän med någon förhoppningsvis (inte på denna forum) men som sagt så är en "fabrikare" inte lösning på problemen utan att man kan stöta på den igen när man kommer till samma ruta igen och med samma lösning med "fabrikare" igen så har man återigen förlorat allt som man har installerat.
Då är en System avbildning tusen gånger bättre att ta och gå tillbaka till och går dessutom snabbare att återställa.

Du som "kan" allt borde ju klart ha uppmärksammat den fenomenala funktionen både i Win7 och Win8 som man hittar i kontrollpanelen och är lättare att handskas med än en "fabrikare", med enkla tydliga instruktioner på samma språk som Operativsystemet är på.

Prova den så ska du se att det är mycket enklare och bättre än din F8 "fabrikaren"

DedaPera!

Vi pratar inte samma språk i denna sak. Du är ute efter proffsighet. Det är inte jag. Jag vill att min dator fungerar perfekt, inget annat.

Gör den inte det så kör jag min fabrikare. Då blir den dels befriad från eventuella
falska program samtidigt blir den som ny.

Den blir nästan sprallig av vårglädje. Det är nästan så man tror den skall hoppa iväg.

Efter att jag skaffat W8.1 har jag inte behövt min fabrikare på 8 månader. Det är
nästan att jag börjar sakna densamma. W8.1 är verkligen stabilt. Verkar som
den rättar till sina egna fel "under bordet".

Jag har ett fel i datorn. Kan inte göra en normalstart. Datorn ställer in sig på
Selektiv start hur jag än försöker få den att låta bli. Men den fungera bra, så jag avvaktar. Att göra fabrikare är tråkigt. Man kan ha roligare.

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem