Fredag 26 april 2024 vecka 17
Forum
Kategori: Dator och internet

IE 11 och Kompalitet

IE 11 och Kompalitet

Hej jag råkade ut för ett liknande exempel angående webbmailen!
Jag har Comhem som min bredbandsoperatör och när jag uppgraderade
mitt IE10 till IE11 så började mina problem men mina mail.
Exempel,
Jag fick också logga in och ut på min webbmail hela tiden så fort jag gjorde någonting med mina mailmeddelanden?
Så jag avinstallerade av IE11 och återgick till IE10 istället och då fungerade allt som vanligt igen!
Pratade med min operatör om detta och fick då till svar att IE11 inte är kompatibelt med operatörens webbprogram!
Ett tips!,
Innan ni går in och uppdaterar Windows programen som kommer via automatik så iså fall bocka av eventuella uppdateringar gällande IE11 (om ni nu har avinstallerat IE11.)
Antal svar på detta inlägg: 16
Sidor: 1 2 Nästa »

Beckis1!

Skaffa ett g-mail eller Hotmail. Där flyter det på som det skall.

comhem.se låter inte bra . Har aldrig sett en sådan adress vad jag kan komma ihåg.

http://korta.nu/12xh0
Beckis1 , du borde ha stått på dig och bett dem uppgradera

kör du i kompatibilitetsläget så borde det ha fungerat.
när du säger att det fungerar med att backa läsare.

tyvärr är vi lite för lättlurade av supporten, där sitter människor som
mestadels bara felsöker via mall.
och har ingen kunskap om vad de egentligen svarar på.
Hej Leiake

Jag har mitt bredband, telefoni, och TV-utbud via min kabelbredbandsoperatör som heter Comhem och har haft detta i ca:10år utan problem!

Jag har även G-mail, Windows Live mail, MSN/Live mail/Outlook-mail etc.
Är även registrerad för Skype / One Drive så jag har ett Microsoft-konto redan.
Men det var ju inte det som var frågan, det är ju allmänt känt att IE11 inte är kompatibelt med alla webbklienters program!
Annons
Här har jag kört med IE11 länge, länge..... och inga problem har det varit förrän nu, med webbmailen

UL
det är inte andra webklienter som är problemet
utan kodningen på webbsidorna som följer olika standard

och endera så skriver man en webbläsare som har bakåtkompatibilitet eller så gör man inte det.

det här har varit en följetong redan när Netscape var den ledande webläsaren och ingen viste vad IE var.
Beckis 1

Du har rätt. Mitt kreditkort Remember fungerade inte utan extra knuff.
Tycker det låter lite slappt att inte acceptera IE11.

Det är som att ICA inte skulle sälja mjölk.
Hej igen Leiake

Ja jag håller helt och fullt med dej och även Göcke!

Men för mej så fungerar det just nu i alla fall bäst med att köra IE10 tills vidare
och jag ska även tjata på min bredbandsoperatör så att dom får koda om/uppdatera sina koder osv.
Jag tror att Comhem har i dags läget ca: 300.000. till 400.00. bredbandskunder över hela landet minst?
Så jag tycker att dom måste lyssna lite mer på våra klagomål!
(Rent allmänt så har jag ingenting emot IE11 men som det är just nu så funkar det inte för mej och för min webbmail/på operatörens hemsida.


Jag tror att Comhem har 2 milj. kunder.

4 800 000 kronor
är Com Hems vd:s Anders Nilssons årslön. Han har även möjlighet till bonus motsvarande 75 procent av den fasta lönen.

Men dom har inte råd med IE11.
Kumulativ säkerhetsuppdatering för Internet Explorer 11 för Windows 7 (KB2962872)

Installationsdatum: ‎2014-‎07-‎11 19:48

Installationsstatus: Slutfördes


Från Microsofts supportersida:

Uppdateringens typ: Viktig

Ett säkerhetsproblem har upptäckts i Microsoft-programmet som kan påverka din dator. Du kan skydda datorn genom att installera den här uppdateringen från Microsoft. En fullständig lista över de problem som åtgärdas i den här uppdateringen finns i den relaterade Microsoft Knowledge Base-artikeln. När du har installerat uppdateringen måste du kanske starta om datorn.


Här är nog problemet...... Den här uppdateringen gjorde IE11 den 8/7, och efter den krånglar det. Tar jag bort den speciella uppdateringen funkar det, men vet ju inte om det är så bra att göra det..... Kan jag ta bort den???
posta ditt inlägg i den andra tråden med ditt problem

ja du kan ta bort den , tills du vet att det funkar igen
och skicka ett felmedelande till microsoft , så de ser att den sidan har problem.
innan du avregistrerar KB..

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem