Måndag 29 april 2024 vecka 18
Forum
Kategori: Övrigt

Haga mannen

Haga mannen

"Hagamannen"var inte välkommen Umeå
Nä då valde Norrbotten Övertorneå,kan inte så klokt
Antal svar på detta inlägg: 34
Sidor: «1 2 3 4 Nästa »

brickan, där satt allt som gjutet, allt du skriver är exakt som det ska vara. Vi har myndigheter och ordning och reda och den delen av vårt lands fred och säkerhet ska skötas av just de tillsatta. Hälsn.
Det verkar finnas en övertro på våra myndigheter!
Vi har både JO och JK som endast har en uppgift nämligen att granska våra myndigheter.
Som privatperson har jag all rätt ha en annan åsikt om myndighetens beslut
och uttrycka den både muntligt och skriftligt utan att för den saken bli kritiserad!
du menar loket55 att , om du anser att det har blivit fel så har du rätten att slå någon med en golfklubba och sedan skriver vi om det som det vore rätt att göra detta. och med detta så skall vi andra då nöja oss.

själv så ser jag ingen nytta av denna tråd, den ger inte ett dyft i det hela.
mer än att spä på det näthat som florerar

Sverige har blivit ett tummen upp eller ned land.

sen har jag andra åsikter om själva handlingen och straffet.
men det ändrar vi inte på genom att ta lagen i egna händer.
Annons
Nu är väl du ute och cyklar!
Att det ska vara så jävla svårt att läsa innantill!
Att inte läsa vad man skriver och sen drar helt andra slutsatser än vad som är skrivet, det är det som skapar näthatet!!
Jag anser självklart att det är fel att ta lagen i egna händer!
Vad håller ni på med? Lägg ner!!
Hm. Jag anser Sverige vara ett demokratiskt samhälle i slutändan styrt av folket. vad jag har lärt mig och tror så är det regeringen som i slutändan bestämmer hur långa straff olika brott ska rendera i. Regeringen har så klart rätt att ändra det, men då ska man tänka på vad det innebär att utdela långa straff. Förutom att det är väldigt dyrt att ha folk i fängelse så tyder allt på att det inte får brottsligheten att gå ner och inte heller gör att människor blir bättre människor. Vi har ju så klart en skyddsaspekt att tänka på. Att alla ska kunna vara trygga i samhället, barn, kvinnor och så klart även män. (det tycker jag är bra att myndigheterna tänker på och gärna mer.

Sedan har vi det mer som jag ser det primitiva syftet som det har börjat ropas efter som U.S.A sedan länge har. Nämligen att få ge igen. Hämnd med andras ord som jag anser vara mer av det primitiva och som kanske utgår från vår reptilhjärna.
'
Klart att jag förstår att hämndtankar föds och även hat, men vi måste väl ändå hjälpas åt att låta vårt sunda förnuft och vår mänskliga hjärna få styra. U.S.A har bland de längsta straffen i Världen men likförbenat bland den högsta brottsligheten. Sedan har saker hänt med Sverige som gör att vi måste kanske tänka om, om straffen.

Men den gärning personen gjort kommer inte att kunna göras ogjord och inte heller kommer offren att inte vara just offer och illa utsatta. Man kanske kan inrikta sig på att även stödja offren? Kanske skulle diskussionen även kunna handla om just det och hur man gör det bäst?

Hur som helst anser jag Sverige vara demokratiskt. Vi kan rösta på det part vi anser vara det som för den politik som ligger oss närmast och har till och med rätt att starta eget när som helst. Självklart kan man i en demokrati inte få det precis som man vill. det är ju det som är demokrati.

Regeringen och det parti vi sedan har röstat fram har sedan rätt att ändra både lagar och straff (men inte hur som helst så klart) Grundlagar till exempel måste aviseras ett visst antal år i förväg, och det är även lite andra saker innan en grundlagsändring får genomföras.

Jag anser att om vi tror på demokratin och att ha ett rättssamhälle så accepterar vi att myndigheterna sköter om att utdela straffen för de gärningsmän som har begått olika brott och vi tar inte heller saken i egna händer. Vill vi ha en förändring i straffskalor så tycker jag vi försöker driva igenom en förändring genom att på ett civiliserat sätt uttrycker vår önskan om det till de som bestämmer. Är vi inte nöjda med sittande regering eller de som kommer att sitta eller har suttit i regeringen har vi alla chans att rösta på ett annat parti, alternativt starta ett eget i sann demokratisk ordning.

Att ta lagen i egna händer eller att uttrycka sina sympatier för de som gör det är allt annat än demokratiskt och civiliserat anser jag. Jag skulle inte vilja bo i ett land där djungelns lag råder.

Vi diskuterar!
Med vilken rätt lägger du dig i?
Är du inte intresserad så ge fan i läsa och svara inte!
Apropå golfklubban är nu 3 st anhållna för grov misshandel!
Ett enkelt fall för polisen då dom säkert inte kan hålla käft om det!
Lagen har åter sin gilla gång!
Haha jag säger som callecan " vad fan håller ni på med?

loket skriver " Som privatperson har jag all rätt ha en annan åsikt om myndighetens beslut
och uttrycka den både muntligt och skriftligt utan att för den saken bli kritiserad! "

Han ger sig alltså själv rättigheten att kritisera andra men andra får inte kritisera honom.

Gud själv????

Göcke tolkar detta så här " du menar loket55 att , om du anser att det har blivit fel så har du rätten att slå någon med en golfklubba och sedan skriver vi om det som det vore rätt att göra detta. och med detta så skall vi andra då nöja oss."

Vaddå??? Loket har väl inte talat om att slå nån???

Förstår ni svenska? Eller är ni så upphetsade att ni inte korrekturläser?

Men lite kul är det iaf.







Är det mig du syftar på loket55 så anser jag mig precis som alla andra få säga min åsikt. Tycker inte du att jag har rätt till det på detta forum precis som alla andra? Det var väldigt vad aggressiv du verkar vara.

Ja det är ju bra att brottslingar åker fast tycker jag. även de som slog Hagamannen med golfklubba. Jag skulle inte bli förvånad om de är brottslingar med ett kriminellt förflutet sedan tidigare.

"Brickan"

Ps. rätt att utrycka sin åsikt har alla i demokrati

(yttrandefrihet) (inom vissa gränser)

https://sv.wikipedia.org/wiki/Yttrandefrihet

(tryckfrihet) har vi också



så det är med den rätten.

Ds:
Pedhan:
jag är definitivt ingen gud! Självklart får dom även kritisera mig också men jag kan inte se nån som har gjort det! Kan du?
brickan:
Jag syftar inte på någon!
Ett sakfel har du dock. Det är inte regeringen som bestämmer straffen utan riksdagen!
Upplever du att jag är aggressiv så ber jag om ursäkt. Jag blir bara förbannad när folk drar felaktiga slutsatser av vad jag har skrivit!

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem