Måndag 29 april 2024 vecka 18
Forum
Kategori: Dator och internet

SD MemoryCard

SD MemoryCard

Halloj från ett Soligt Stockholm.
Någon som vet om det går att återställa ett SD MemoryCard (SanDisc 4GB).
Av någon anledning går det Ej att "komma åt" kortet. Har suttit i en kamera (Fuji).
Märkte problemet när jag skulle föra över bilder. Vad att göra??
malken
Antal svar på detta inlägg: 22
Sidor: «1 2 3 Nästa »

Hej..
Tack för alla svar. Alla svar som ställs finns i min frågeställning..
malken
Men du svarade inte om du ser bilderna i kameran/telefonen.

Om du ser dem i kameran/telefonen och inte datorn kan hitta kortet kan även bero på att själva sladden mellan kameran/telefonen är trasig
Hej alla som svarat på min fråga..
Alla svar finns i era frågor.
Det jag frågar efter är om det finns någon möjlighet att återställa ett SD-Memorycard med ett antal filer/bilder) på.
Det finns program att hämta. Men det borde troligtvis finnas en möjlighet att kunna återskapa "filer/foto" med...???
malken
Annons
allt du läser in i ditt minneskort är filer


men ditt minneskort har nog rasat om du inte ens ser bilderna i kameran , som frågades , annars så har du fått rätt många varianter av problem man kan råka ut för

en liten undran , synkar du inte bilderna med datorn??
eller i molnet
Om det gäller program att återskapa raderade filer så finns ju Recuva att ladda ned och är gratis. Men det är nog som Göcke säger att det har skett något med kortet och det går då inte att fixa
Hej & tack för alla tips & svar.
Skall prova med "Recuva".
malken
Lycka till
http://www.piriform.com/recuva
Prova detta program inte så lätt arbetat men löst mina kort problem ett flertal gånger http://www.cgsecurity.org/wiki/TestDisk
Hej & Tack Bertil99. Har kört programmet på mitt SD-kort. Det verkar som mitt kort är utom all räddning. Har mailat SanDisk. Dom verkar helt oförstående. SanDisk vill att jag skall skicka kortet till SanDisk för analys. Jag kommer att erhålla ett presentkort på ett "nytt" SD-kort. Generöst...
malken
generöst eller ej , minnen måste kunna hålla längre än 2år

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem