Lördag 27 april 2024 vecka 17
Forum
Kategori: Dator och internet

Lösenordsbytadagen

Lösenordsbytadagen

Visste ni att det är lösenordsbytadagen i dag,då byter proffsen lösenord. Eller hur Göcke?

Nå väl! Jag har haft mitt lösenord på INS sedan start. Vad skulle kunna hända? Att dom gick in på forumet och skrev en massa olagligheter det är allt. Sedan kommer dom år mina länka så!!!!

Men jag tror att jag ska byta i dag,för sakens skull!
Antal svar på detta inlägg: 15
Sidor: 1 2 Nästa »

Hej Thomas, klart att allt kan ske numera ute irl men även inne i apparaterna på alla bord och platser. Dock , man får antingen lita på en fortsättning eller också stänga ner allt vad datorer/mobiler/appar och allt som finns. Hoppet är ju det sista som överger människan, som det heter. Angående lösenord är väl risken inte så stor när man i det flesta inlägg har registrerat sig och då stoppas det mesta ovälkomna. Kallt och vintrigt idag också, kläder gäller. Hälsn. L.
jooo det är lösenordsbytardagen i daaaaa

har ni något av dessa så kanske det är dags att byta ??
De 25 vanligaste lösenorden 2014:
1. 123456
2. password
3. 12345
4. 12345678
5. qwerty
6. 123456789
7. 1234
8. baseball
9. dragon
10. football
11. 1234567
12. monkey
13. letmein
14. abc123
15. 111111
16.mustang
17. access
18. shadow
19. master
20. michael
21. superman
22. 696969
23. 123123
24. batman
25. trust
http://temadagar.se/losenordsbytardagen/
Annons
Ho ho ho ho, Göcke, det finns varianter,hehehe. Men inget av dessa finns då på den här fyrkantiga apparaten. Minnet fungerar och de sitter faktiskt i knoppen ännu. Sedan kan man ju ha en notis gömd i en låda i byrån också om det skulle behövas, det där med en massa siffror är ju kanske liiite väl lätt att söka fram för obehöriga, men sånt e livet. Hälsn. L.
Jag tycker dom såg för lätta ut! Sådana lätta lösenord har jag inte ens haft i tanken.

Nä,på INS drog jag till med "Internetstart 2006"!!
komihåglappen brukade sitta klistrad på tangentbordet eller baksidan av den bärbara
jag har sett otaliga varianter av dem..
Ha Ha det finns en mängd gömslen av lösenord. Jag vet en som tatuerat in det på magen!!!

Hur som helst det är ett elände att komma ihåg alla!!
en uppmaning är att hänga på en svans på lösenordet för att få det säkrare.

ex. befintligt lösen 123456
nytt 123456kallekanin
Jag har inte så många lösenord, jag kör med samma till de flesta
ställen, ingen panik om någon får tag i det, då jag inte har så
mycket att dölja ! Men däremot pinkoden till mina betalkort,
kan vara jobbiga att komma ihåg, har därför ett eget system nära
tillhands, så att jag får rätt kod, för rätt kort !
Ja,det är rätt onödigt med lösenord? Vill dom jävlas så gör dom det, Det finns ju program på internet som leta fram lösen.

LIkadant med betalkort dom ser när folk slå in sin kod och sen sno dom ditt kort och sno allt dom kan få tag i.

Kanske vore bättre med en ögonkod och fingeravtryck. Hur som helst så måste dom lösa detta med säkra koder!

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem