Lördag 27 april 2024 vecka 17
Forum
Kategori: Dator och internet

Ny version av Windows 10

Ny version av Windows 10

Det verkar som om det är en ny uppdatering på gång av Windows 10. Är det någon som installerat den?
Antal svar på detta inlägg: 37
Sidor: «1 2 3 4 Nästa »

Hej. Jag uppdaterade till April-versionen av W10 för en vecka sedan och allt har funkat tills igår då jag skulle stänga av datorn. Fick 2 alternativ. Uppdatera och starta om resp Uppdatera och stäng. Valde omstartsalternativet och datorn startade om och började uppdatera men den slutade aldrig. Först snurrade punkterna en stund och sedan blev det en liten ring som snurrade och snurrade osv. Till slut stängde jag av datorn med on/off-knappen. I morse när jag startade började ringen snurra och efter 2 timmar stängde jag av och backade till före Apriluppdateringen. Finns det någon därute som har någon hint om vad det kan bero på. Om jag nu tittar på uppdateringar ligger 3 st och väntar och den 1:a säger att det pågår en uppdatering som inte gått klart. Har jag gjort bort mig?
I del två tar du rensa systemfiler och ta bort väntande installationer, jag startade om datorn för säkerhets skull och hämtade den nya uppdateringen.

https://support.microsoft.com/sv-se/help/4026616/windows-10-disk-cleanup
Efter omstart installerades alla 3 uppdateringarna som stod på tur. får väl se vad som händer nu. Jag låter den själv sköta Apriluppgraderingen. Törs inte f-n hetsa fram den.
Annons
Gå in och sök nya uppdateringar. Du kan inte forcera uppgraderingar. Bara utföra dem i rätt ordning.
Via den

Eller att uppgradera via windows uppgrad center. Då forcerar du
Hej Göcke.
Jag gick in via den länk som du tidigare tipsat om för uppgradering. Dvs via microsoft Sverige. Uppgraderingen gick kanon och allt var frid och fröjd i en vecka. I gårkväll när jag skulle stänga av kom infon om att uppdatering fanns och jag skulle antingen uppdatera och starta om eller uppdatera och stänga av. Jag valde uppdatera och starta om, vilket jag alltid gör så maskinen är klar nästa start. Då sket det sig. Kom aldrig ur uppdateringen. Fick backa tillbaka. Sen vart det lite mer strul för det var en uppdatering som hängde (prova med starta om var infon) samt 2 uppdateringar som väntade. Startade om och alla gick i mål till slut. Nu får jag vänta tills min maskin själv laddar ner och begär uppdatering.
Ha en fin helgkväll
Låter som du vid det tillfället redan hade en nästan klar uppgradering som väntade.
Länken jag visat tidigare var nog en tidigare , hård uppgradering, nu ska det finnas ett program som man instalerar och sen kör, om man skall föredra april
Nu har jag uppdaterat via uppdateringar och hittills set det bra ut. En får tacka.
Ha ha ett par timmar sa du göcke! Har stått där och tuggat sen kl tre och har bara installerat 70%
Thomas2 , all tid är relativ ju , jag har en 10år gammal bärbar, den tar det 14h i första momentet. Men installerar sig gör den till slut
Nåväl snart färdig nu efter 4tim

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem