Fredag 26 april 2024 vecka 17
Forum
Kategori: Dator och internet

Ny version av Windows 10

Ny version av Windows 10

Det verkar som om det är en ny uppdatering på gång av Windows 10. Är det någon som installerat den?
Antal svar på detta inlägg: 37
Sidor: «1 2 3 4 Nästa »

Hur ser man om datorn har uppdaterat sig? För någon vecka sen höll min dator på att uppdatera sig flera gånger utan att lyckas. men nu har den slutat med det. Har den uppdaterat sig? Märker ingen skillnad iallafall.
@Brinken
i inställningar
System
om

ska du finna denna text eller liknande

Windows specifikation
Urgåva Windows 10 xxx (home)
Version 1803
installerad 2018-05-01
OS-version 17134.48

Version 1803 är den senaste
Jag köpte en HP OMEN mod. 880-110no för ett par månader sedan. När jag skulle installera den senaste versionen av W 1803 fick jag meddelande att det går inte att installera denna version på grund av att maskinvaran i min pc inte är kompatibel med nya versionen.

Har varit i kontakt med både HP och Microsoft. HP skyller på MS och MS skyller på HP, så ingenting har hänt.
Annons
@Hassez , här är det nog någon som har noll koll vad jag kan se
din dator levererades med Windows 10 Home 64, eller hur?
och HP borde kunnat svara på varför de inte kan ge dig en uppgradering.
Göcke, Ja det var något som inte stämde. Jag skall ta det från början. Efter att installationen misslyckades flera gånger ringde jag HPs support och vi satt över en timme och försökte få det till att installera utan at lyckas. Fick då rådet att ringa till Microsoft vilket jag gjorde och dom kollade i sin lista och denna datorn var inte med bland dom kompatibla, fick rådet ringa HP support. Gjorde detta utan resultat.
Dagen efter ringer dom från HP och säger att problemet var att MS hade lagt in en spärr ur säkerhetssynpunkt men nu skulle dom ta bort spärren och lägga ut en ny uppdatering dagen därpå.
Idag lyckades jag med uppdateringen, så nu fungerar det. Nu ser man vad MS har för möjligheter att styra.
Bra att det löste sig. Skyll inte allt på MS här, HP har lika stor del i detta.
Att kalla det spärr. Borde vara det samma som att någon hårdvara inte hade rätt signering, för uppgradering. Men eftersom din dator redan hade W10 , borde detta ha lösts utan att du behövt trycka på.

Lycka till
Jag har Windows 10 Home version:1703 OS-Version: 15063.1112 och min uppdatering verkar inte fungera, försökte uppdatera senast igår (söndag). Vet inte varför det inte fungerar.
gå till denna sidan
[https://www.microsoft.com/sv-se/software-download/windows10]
Min uppdatering fungerar inte, jag använde detta
[https://www.microsoft.com/sv-se/software-download/windows10] (medans jag var på jobbet)bmen ingenting hände med min dator, är kvar på 1703. fick nåt tips från en kompis på jobbet, att det kan vara virusprogrammet som krånglar till det, han föreslog att stänga av det under uppdateringen har norton nu, men vet inte hur man stänger det.
Norton har inte hindrat på länge om den är uppgraderad
Och något felmedelande borde du fått.
Stänga av norton gör du i Nortons kontrollpanel.
Själv så har jag aldrig haft något problem med Norton påslagen

Ladda hem uppdateringaccistenten och kör den från samma sida.
Den laddar hem det som kan saknas.

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem