Söndag 28 april 2024 vecka 17
Forum
Kategori: Dator och internet

Ta bort virusprogrammen???

Ta bort virusprogrammen???

Hur skall jag nu göra? Får uppgift om att Norton segar ner datorn och att det går lika bra att köra den utan virusprogram!
Vad är rätt och vad är fel eller finns det inga rätt och fel?
Nog för att jag själv varit med sedan Amiga och Atari-tiden, men datarovärlden ändras ju i en takt som ingen hinner med. När man greppat ett kommer ett annat och man sitter med total värdelös kunskap. Göcke jag har lust att svära!
Antal svar på detta inlägg: 24
Sidor: «1 2 3 Nästa »

Säkerhetescenter hittar jag Cyrus, men gröna lampor icke! Ligger dom under någon flik eller?
Det ser ut som en sköld,lite i rött.Har du bara ledsyn kanske.
Det skall stå PÅ,på tre ställen,och så lyser något grönt.
,annars är du helt oskyddad för all "skit"som finns.
Annons
Jodå jag har ledsyn och det lyser i skölden rött, grönt, blått och gult men inte fyra gröna som du skrev! Kan du tyda dessa färger också vore jag tacksam!
Leif säkerhetescenter heter det inte centralen!
Putte:
Dubbelklicka på ikonen Säkerhetscenter!
Zacko, då får jag upp fyra alternativ: internet alt., Norton center,
Automatiska uppdat. och Windows brandvägg.
Putte:
Ja, där ser du om de olika alternativen är på eller av!
... alltså, ovanför de alternativen ska du kunna se om t.ex virusskyddet är på eller av!
Jag får till svar att säkerhetscentret inte är tillgängligt och att jag skall starta om datorn och det har jag gjort, men samma meddelande återkommer trots att jag har alla funktioner på i Norton! How comes?
Jag vill minnas att Norton hade vissa problem med servicepack 2 och att man var tvungen att ladda ned någon uppdatering för att få det att funka. Jag har också för mig att det bara funkade med Norton 2004 och senare???

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem