Fredag 3 maj 2024 vecka 18
Forum
Kategori: InternetStart

Bättre forumsregler

Bättre forumsregler

Jag anser att forumet skulle bli bättre ifall inläggen kunde ses i sin helhet innan de skickades. En självkontroll för stavning, syftningsfel, meningsbyggnadsfel o.s.v.
När låset hängs dit då vore det tacksamt med en kort förklaring antingen bredvid tråden eller som ett slutligt inlägg från moderatoerna.
Jag är säker på att det finns flera förslag som gör sidan ännu bättre. Det skulle vara illa om "Diskutera" slutar som Batting befarar med ja, nej, vet inte, du har rätt, kanske d.v.s. motargumenten kommer som en ny tråd.
Antal svar på detta inlägg: 16
Sidor: 1 2 Nästa »

Man behöver väl bara hålla sig till de regler som finns för ett öppet forum? Jag förstår inte problemet. Jag tycker diskussionerna flyter bra här så länge ingen, till synes, slumpmässigt delitar inlägg. Att man inte får svära kan jag väl finna mig i även om jag tycker det verkar frikyrkligt, men vad jag skall framföra för åsikter måste väl vara min ensak så länge jag håller mig till lagen. Den världsliga lagen! Det skulle vara intressant att få veta om det är någon slags församling som ligger bakom denna sida? Jag har redan frågat Göcke, men då slutade han mejla mig.
Jag ska försöka ta fram en förhandsgransknings-sida innan inlägget postas skarpt på sidan. Det är en bra idé Putte. Då kan man fundera igen en andra gång vad man har skrivit och rätta till något som blivit otydligt.

Tycker din andra idé om en avslutande kommentar till de trådar som låst också kan vara bra, så det kan vi försöka med framöver.

Jag tycker att ni drar det för hårt att säga att mina uppdaterade forumsregler kommer att innebär att diskussionerna nu bara kommer att bli ja och nej inlägg. Det finns jättemånga här inne på IS forum som för jättebra diskussioner utan att gå till svordomar och personliga angrepp, så det måste jag säga tror jag inte alls "Diskutera" tråden kommer att sluta med.

Mvh Daniel
Batting, nej om du inte redan visste det är det jag själv som ligger bakom InternetStart. Jag driver sidan helt på min fritid och jag har inte all tid i världen att kontrollera vad alla skriver i forumet utan där har göcke som varit aktiv i forumet sen flera år ställt upp på att hjälpa till (tusen tack för det).

Jag ber dig därför allra vänligast, följ mina riktlinjer och hjälp gärna mig med forumet efter de önskemål på forumsregler som jag satt ihop. Kan du det? Om du har frågor specifikt för mig och forumet får du gärna ta det med mig per mail. Det är bättre en skriva fram och tillbaka här på forumet.

Mvh Daniel
Annons
Det var ju snällt av Göcke, men du får nog ge honom lite riktlinjer. Om du tycker att VI tyder forumsreglerna lite för bokstavligt så beror det ju på hur han har handlat.
Batting, tack för att du äntligen hörde av dig per mail.

Till er andra så forsätt komma med input till forumet och dess regler. Jag vill ju bara skapa förutsättningarna till ett så trevligt och användbart forum som möjligt utan några tråkigheter utan där alla kan trivas. Jag hoppas även ni kan förstå att jag gör mitt bästa då allt jag gör med InternetStart gör jag på min fritid.

Mvh Daniel
Försök att hosta upp några exempel på att jag gjort något dumt här på Forumet! Du skriver själv att reglerna skall tydas med en gnutta sunt förnuft. Det är precis vad jag gjort. Göcke däremot verkar ju smått rabiat, men det tänker inte jag klä skott mot. Det får du ta upp med honom. Här slutar jag denna diskussionen, men åsikter kommer jag fortsätta ha. Det måste ju vara det ett forum är till för.
Batting, som jag har försökt förklara för dig handlar det inte om att peka finger åt smådetaljer hit och dit där jag och Göcke ska lägga en massa tid på att minutiöst förklara detaljer för dig. Vi gör vårt bästa att moderera allt för att kunna skapa välkomnighet för alla. Du måste förstå att det finns en större bild som IS forum står för och handlar om, och jag hoppas att du kan acceptera det samt mig och Göcke som dina forumsvärdar. Jag har återigen mailat dig ett långt förklarande mail som jag hoppas du kan svara positivt på. Vill även passa på att be om ursäkt över att jag har varit tvungen att ta ut denna diskussion på forumet då jag önskat att vi kunnat hantera det på ett smidigare sätt.

Mvh Daniel
Förklarande mejl? Passa dig eller lämna forumet, kan man väl sammanfatta det hela med. Jag undanber mig nu fler mejl! Då får ni allt komma med ett exempel på mitt bedrägliga beteende här först. Det är väl det minsta man kan begära?
Batting jag har även fått ett liknande mejl! Jag tror att du kommer att stånga din panna blodig för det är moderatorerna som bestämmer. En gissning är att du, jag, Los Lovos och Moski har fått e-post av den här kalibern. Det vore synd om du skulle bli avstängd eftersom du håller debatterna vid liv och hittar kul saker att diskutera.
Batting:

Äsch, det låter som om det ligger något personligt i det där. Det jag har läst av dig, finns det inte någonting som kan tillfoga dig det.

Låter märkligt!!!!

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem