Fredag 26 april 2024 vecka 17
Forum
Kategori: Dator och internet

Dc++_piratebay_kazaa

Dc++_piratebay_kazaa

Hej på er.

Nu skulle jag vilja ha lite tips vad gäller att ladda ner filer från internet.

Fokus skall ligga på hastighet och säkerhet.

Vilket program eller vilken teknik anser ni vara bäst och VARFÖR?

Kör nu med FULDC, Activmode, men är missnöjd med hastigheten och att det är så många omstarter på hubbarna hela tiden.

Jag delar ca 460GB, endast musik.

Gärna ett ställe där man kan sortera urval efter bitrate!

// M

Antal svar på detta inlägg: 33
Sidor: 1 2 3 4 Nästa »

Hej Minion IT! prova lime wire det funkar bra
piratebay är ett säkert program. jag använder det och sedan ett torrent program-bitcomet- där behöver du inte dela ut mer än det du laddar ner... och så även om någon stänger ner anslutningen så kan du fortfarande ladda ifrån någon annan. det går inte alltid så snabbt men det är ofta bra det man laddar ner. inget ont om DC++ men det kan vara svårt att få ner allt ifall han loggar ut, sedan finns det också idioter som delar ut ofullständiga saker.. däremot Kazaa är lite lurigt.. mycket siponprogram som inte brandväggen märker, ska du ha det så ladda ner peerguardian. ett litet fiffigt program som stoppar intrång och spionförsök..
risken är att någon annan kan ta sig in på din dator och använda sig av din prossesor för att ladda fortare, och då blir din dator slöare.
Per...

Sitter bakom en hårdvaru brandvägg med integrerad programvara så risken för att det kommer förbi någon är mycket liten om inte microbiell! Watchguard.....

Tar gärna emot fler åsikter om ämnet då man inte skall basera sina beslut på endast 2 utlåtanden!!!

//M
Annons
Jag har använt piratebay i snart 2 år och har alldrig haft några problem förut när jag bodde utomlands tog det cirka 24-72 timmar att landa ner en dvd-film nu tar det cirka 6-7 timmar att ladda ner 2 filmer musik tar cirka 15-30 minuter för hel skiva så hastigheten är okey för mej kör med bit torrent där jag även kan välja bort vissa låtar direkt om jag inte vill ha dom så för mej
Piratebay no.1
Hej!

Det pratas ju en del om freenet men jag prövade och fatta inte jota..dom ska ju komma ut med nåt som heter darknet..har prövat det också men lika där..har även prövat bittorrent men lika där..jag e nog lite nooobig när det gäller..hehe..

DC är precis så bra som den/de hubbar man är reggad på, dvs, med rätt hubbar så är DC överlägset.

Soulseek är annars ett utmärkt nätverk om man är intresserad av musik, här kan man även se bitrate på sina sökträffar.

P.S.

Underligt med folk som tycker "här behöver man bara dela ut si och så mycket" .. Om alla på p2p näten delade ut bara precis vad man "måste" så skulle ju själva idén dö. Sluta snåla och dela ut allt som folk kan tänkas vara intresserade av.
Hej igen.

Ni som kör Bit Torrent måste ha all tid i världen på er!

Jösses!

Testade just att ladda ner Madonnas nya album och jag har 8KB/s uppladdningsfart och 7 KB/s i nedladdning!!!

Det skall ta 77 timmar enligt prognosen innan det är klart!

Kör paralellt med DC och där har jag 357KB/s istället....

Går det alltid så långsamt med Torrent ?

// M
Los Lovos

Kör med anslutning till Adrenaline, Batmax och Liquid.

Snitt på 6000 användare/hub.

Tycker det är lite segt, men i jämförelse med annat, så är det ju rena Autobahn! Tacka vet jag Audiogalaxy när det var en öppen portal!!! Där gick det fort!

Måste säga att jag är grymt besiken på allt jag provat hittills, så jag kör nog på med FULDC istället.......

//M
Hej på dig Minion IT torrent har jag kört i 2 år snart å inga problem me hastighet...å då menar ja på sajter som du reggar dig på. Tex filemp3...för musik eller swebits för film...finns massor me bra torrentsajter, å kan säga att ja har oftast mellan 10-24 mb/s i download synd bara att min uppload e dålig...ett måste då man e reggad på en sajt e å ge tillbaka lika mycket som man tankat ner....funkar juh om man låter datorn stå i nga timmar då å då.....
Minion IT:

Jag är bara på fpt:er eller private hubbar med reg krav, men posta gärna adresserna till de där hubarna så man får checka in dem..

love@dataphone.se

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem