Söndag 5 maj 2024 vecka 18
Forum
Kategori: Dator och internet

Dc++_piratebay_kazaa

Dc++_piratebay_kazaa

Hej på er.

Nu skulle jag vilja ha lite tips vad gäller att ladda ner filer från internet.

Fokus skall ligga på hastighet och säkerhet.

Vilket program eller vilken teknik anser ni vara bäst och VARFÖR?

Kör nu med FULDC, Activmode, men är missnöjd med hastigheten och att det är så många omstarter på hubbarna hela tiden.

Jag delar ca 460GB, endast musik.

Gärna ett ställe där man kan sortera urval efter bitrate!

// M

Antal svar på detta inlägg: 33
Sidor: «1 2 3 4 Nästa »

glad nyhet!!

kontantkort för internet kommer snart, total anonymitet
(tror jag):

http://www.idg.se/ArticlePages/200511/11/20051111163402_CS/200511111634
02_CS.dbp.asp

är under utveckling. något att satsa på..
jag har hållt på aktivt med fildelning i snart 4 år nu, och vad jag kan säga så går det lite trend i fildelningen, jag var med när Napster startade och då var det överlägset bäst, sedan kom Kazaa, Imesh, NetNode mfl igång och Napster hamnade i kölvattnet.. Men sedan kom det in en massa virus och skitfiler på de nätverken också sedan de skickades ut av skivbolagen...
Jag började då med DC och körde hårt med oDc, men det har gått kräftgång där med sedan ett par år tillbax tror jag. När man går in på en hub så har ingen några lediga slots, folk begränsar sin uploadhastighet med olika program, samt lägger ut bluff filer..

Nu kör jag bara med Bittorent och då mest på PirateBay och swebits.. På piratebay kanske nedladdningen går upp på 200Kbit/s
men på swebits så ligger jag som mest på 1500kbit/s....!!

DC nätverken kanske lever kvar i form av reggade hubbar men vem orkar hålla på och jaga hubbar och när man hittar en man vill vara på så blir man utkastad för att man inte sharar 200Gb eller har fel klient.. Jag har lagt ner DC och laddar med Bittorent i fortsättningen.. överlägsen hastighet och du får alltid ner det du tankar..

regards
:Mokos:
m0zQit0z finns redan massa accesspunkter som är utspridda över hela landet och Vodafones kontantkort är igentligen ingen nyhet det är som telias 24h kort som man kan använda överallt där det finns HomeRun

Själv föredrar jag DC det är än så länge överlägset allt annat när det gäller hastighet och utbud. Men som sagt får du taskig fart på DC så är det för att du har dålig uppkoppling. :)
Annons
Jaha..

Los lovos:

Jag rekommenderar inte Soulseek, kazaa, DC..eller nån annat längre som inte är bombsäkert för nu börjar det bli riktigt allvar från skivindustrin..

http://www.aftonbladet.se/vss/nyheter/story/0,2789,730189,00.
html
Jag väntar med spänning på ett fildelningsprogram med inbyggt Anonymizer..!!!

Innan dess är det slutnedladdat totalt!!!

Hmm lite svårare om man ligger på privata ftpservrar...dom e krypterade...visst dom ser att trafik går imellan olika datorer men dom kan inte se vad, liknande med torrent...då flera datorer e kopplade ihop...och fragment delas ut hit å dit..imellan alla användarna...när det finns tillräckligt med seeders så har han som la upp filen från början, redan dunstat...eller? Å kolla in FreeNet...det låter spännande..msn messenger ska dom stoppa det med? Där kan man juh oxå dela ut filer om man vill...
Bubben:

Du kan vara hur paranoid du vill och sluta ladda ner. Faktum kvarstår, av miljoner fildelare har 2 blivit stämda, känns om om risken är större att träffas av blixten.

Mokos:

Jag kör också BT/TPB ibland, men faktum kvarstår, DC är överlägset om man är inne på rätt hubbar.
Los Lovos: Har du några förslag på bra hubbar?
eller någon bra hublist att rekommendera?

regards
:Mokos:
Mokos:

Tyvärr kräver samtliga registrering via en tidigare medlem som känner den nya, så nej. Kontakterna till hubbarna körs i olika IRC kanaler tillhörande vissa FTP:er. Man måste alltså ha en liten fot inne i "scenen" så att säga för att helt ny komma in, eljest måste man känna någon personligen som redan är inne.

Min favorithub brukar bara ha 250-350 pers online samtidigt, men ändå hittar man allt nytt som släpps och får vanligen slotar inom några minuter.
Så därför är inte DC att rekommendera iallafall då, såvida man inte känner någon, vilket troligtvis inte de flesta gör!

regards
:Mokos:

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem