Måndag 29 april 2024 vecka 18
Forum
Kategori: Dator och internet

Åäö-problem

Åäö-problem

Tjena! Skönt att forumet är igång igen... Jag har ett märkligt problem; när jag ska skriva ett nytt mail så kan jag inte skriva å, ä eller ö. Här är det tydligen inget problem. På vissa nätsidor kan jag heller inte läsa de bokstäverna, inte problem överallt dock. Fattar inte vad som hänt, har inte ändrat några inställningar, har virussökt datorn, kört ad-aware, hittar inget konstigt. I övrigt funkar allt som vanligt.
Kan nå'n komma med tips?
Tack! / Linda
Antal svar på detta inlägg: 39
Sidor: «1 2 3 4 Nästa »

Hur då kortkommandon som krockar? Jag använder inga kortkommandon, kanske borde lära mig några... Det här problemet uppstod nå'n gång efter jul eller kanske efter nyår, har inte gjort nå't som jag inte brukar göra, inte ändrat några inställningar. Jag har visserligen bytt adsl-leverantör, men det ska väl inte ha någon betydelse, eller?
LindaW , drabbas du av detta i word också?
kan du skriva åäö där och läsa dem i från äldre doc.
Word funkar fint, tack & lov... Det är skitskumt, jag kan tex läsa åäö i DN:s nyhetstexter, men inte i listen de har i överkant där det står tex "Väder", "På stan" & dyl... Jag kan oftast läsa mail jag får, men kan inte skriva åäö i mail som jag ska skicka. Fast i ämnesraden funkar det, men inte i själva mailet, om ni fattar vad jag menar...
Annons
LinaW kontrollera att du har word som redigerare i outlook
och i ie skall du ha under vertyg/internetalternativ ha
teckensnit baserat på latin
och word som webredigerare

det är de som är default
..verkar oxå stämma... Gu' va' trött jag blir!
Prova med systemåterställning,som en sista utväg.Vet du ungefär
när datorn funkade sist.Program som är installerade,efter det
försvinner,men det kanske är bättre.
Smart idé, jag gör ett försök... Återkommer med rapport om resultat...
..jag såg en strimma hopp där en stund, men icke... Tack, ni är fantastiska som kommer med så många tips!!
Vad får du upp för tecken när du försöker skriva å ä ö ?

Kan vara tangentbordsuppsättningen som ska vara svensk men eftersom du inte ändrat nåt så verkar det konstigt att den ändrat sig själv..
Hmm..hade du kollat i kontrollpanelen under Nationella språk, tid, datuminställningar?

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem