Söndag 28 april 2024 vecka 17
Forum
Kategori: Dator och internet

Hur bränna musik och film?

Hur bränna musik och film?

Ska investera i en ny dator men ärligt talat kan jag nada om att bränna musik och filmer. Måste man köpa till programvara för att det överhuvudtaget ska fungera att bränna? Ngn som kan tipsa om bra hemsidor? Funkar det med både cd o dvd-skivor? Tack på förhand!
Antal svar på detta inlägg: 22
Sidor: «1 2 3 Nästa »

Svar till telamundo.

En "riktig" DVD skiva kopieras och komprimeras med ett enkelt knapptryck i programmet "DVD shrink"

Färdiga filer flyttas sedan raskt över till Nero för bränning, det finns till och med möjlighet att automatisera själva uppstarten och filflyttandet till Nero!

Så speciellt svårt är det inte!

Frågan är bara om det är värt det ?

Åtminstonde jag värder min tid till mer än 100:- / timma.

Och att göra detta moment tar ca 45 minuter.

Inte värt det med andra ord........

// XeniX
Xenx: Jag känner väl till DVDshrink och det är ju inte det optimala programmet om man vill ha god kvalitet och göra egna val av vad som behålls från orginalet. Det är inte heller alla filmer som man kan använda DVDshrink på.

Jag försökte bara förklara för en som inte verkar ha någon tidigare erfarenhet av bränning att det inte bara fungerar att stoppa i en skiva och trycka på kopiera. Även DVDshrink kräver lite mer kunskaper.

Jag känner flera som köpt ny dator med DVD-brännare i hopp om att de skall kunna kopiera filmer direkt och sedan känt sig lurade. Ville bara varna lite alltså.
Bättre att köpa de få filmer som är värda att ses mer än en gång
Jag kör på med min fråga här , onödigt kanske att starta en ny tråd...handlar ju om samma område

Jag har AVI-filer som jag vill bränna.
Har problem med att convertera (heter det ?)
Jag har Blaze Media Convert men får det inte att funka.

Har Nero 7 men tycker det strular mer än funkar.
Har någon tips om hur man enkelt (nybörjare) kan lösa detta så
jag kan bränna ut dessa AVI på en dvd.?
Annons
http://www.dvd-guides.com/content/view/24/59/

Du kan ju prova detta.Bruksanvisning medföljer.Men du
behöver nog,ett lycka till,för jag har inte provat själv.
D.i.k.o har jag provat. Fick det rådet men det funkade inte.
Säkert jag som gjorde fel.
Provar nu TMPGEnc o det jobbar just nu på för fullt så vi får se när det är färdigt vad som blivit:)
Detta är inte något enkelt område precis.
Men jag ger mej aldrig, ska få det att funka.
Fibblan...

TMPGEnc är det bästa programmet som finns om du vill köra om typ AVI filer eller annat till mpeg och klarställa för bränning på DVD skiva, lägga till undertexter etc...

Dock extremt tungjobbat och tar "lång" tid på sig. Men alternativen står till hårdvarulösningar, och dom är kostnads tunga...

Men vill man göra riktiga DVD filmer av "nedladdat" eller egna filmer, så är det riktigt bra rent kvalitetsmässigt....

// XeniX
Många förslag men få med saklig och relevant info till en nybörjare. Börjar tröttna på IS forumet då folk inte håller sig till ämnet i tråden utan mest verkar chatsugna. Hoppas du fått ngn hjälp och blivit lite mer orienterad i CD & DVD-bränning Molle. Prova gärna www.thepiratebay.org där finns det mesta att ladda ner med sk. bittorrent. Men kom ihåg att fildelning är straffbart enligt svensk lag och det kan man tycka vad man vill om, eller hur? Rådet blir alltså att börja med att bränna lite Cd´s i Windows Mediaplayer tills du får lite kläm på hur det funkar.
Tack tejay4u. Håller med dig. Det spårar lätt ur här på forumet. Måste erkänna att jag inte blivit mycket klokare (man är ju trots allt väldigt mycket nybörjare...) Vad betyder bittorrent?
Molle!

Jag antar att du har Google,som sökmotor.Om du använder den
så,blir det lättare för dig.Skriv bittorrent,så får du napp.
Xenix : Jo det går inte fort..men tid har jag:)
Det verkar ju fungera bra..det ända prog hittils!
Tack för erat svar Xenix & leiake

Fibblan

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem