Söndag 28 april 2024 vecka 17
Forum
Kategori: Dator och internet

Skicka och ta emot filer på ICQ

Skicka och ta emot filer på ICQ

Jag har tydligen skaffat en så bra brandvägg att det inte längre går att skicka eller ta emot filer från ICQ..

Är det någon som vet varför och vad man gör åt det?

Antal svar på detta inlägg: 21
Sidor: «1 2 3 Nästa »

Bubben
Nopp. Jag har scannat min egen
Ok..jag har mailat dig nu så nu har du har min mail-adress om du vill skicka hela användarmanualen..

Ps: Jag hoppas det är rätt manual till rätt brandvägg..
Svenkalle:

Problemet är att brandväggen verkar spärra bifogade filer via hotmail också...ehhh...

Så lyckas du är det bra..men i annat fall så..är det inte mycket att göra åt saken..
Annons
Bubben
Hoppas jag med
Filen skickad
Svenkalle:

TACK!

Det fungerade, men när min kompis skulle skicka så fungerade det inte sa han..konstigt..jaja..det blir ett senare problem..nu ska jag läsa manualen!

Ännu en gång..TACK!
zippade filer brukar rinna igenom lättare tror jag
Svenkalle:

Nu har jag läst igenom det men..det hjälpte inte mig förklara varför inte ICQ fungerar..

Tyvärr..men den där manualen har jag och den hjälper bara till med hårdvaruinställningarna för att man ska kunna komma ut på nätet överhuvudtaget..
Den hjälper mig tyvärr inte..men det var rätt hårdvarumanual..
Jag har den där manualen men där står det inget om hur man konfigurerar enskilda program för att dom ska fungera tyvärr..

Hur man än ändrar..så är det lite farligt om man inte EXAKT vet vad man gör då andra program kan sluta fungera eller i värsta fall bryter man hela internetanslutningen..man måste nästan vara proffs i nätmaskar och ip/udp-adresser mm..om man ska kunna konfigurera det hela rätt utan att göra bort sig..och i manualen står det inget om olika enskilda program och hur man konfigurar dom..
Jag kanske löser det hela på något sätt men det verkar inte troligt förutom att gå tillbaka till dåliga zonealarm..*suck*

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem