Lördag 27 april 2024 vecka 17
Forum
Kategori: Dator och internet

Autoinloggning

Autoinloggning

Hej! Är medlem och loggar in varje gång IS kommer upp. IS är min startsida. Dessvärre loggas jag ut lite hur som helst. Har läst de tidigare inläggen och bockat för autoinloggningsrutan. Har rensat alla gamla cookies oxå. Tacksam råd då jag uppfattat att när man kryssat så loggas man in automatiskt.
Antal svar på detta inlägg: 32
Sidor: 1 2 3 4 Nästa »

Du klickar väl inte på " Logga ut" när du lämnar sidan, isåfall är det felet för dej annars vet jag inte vad det kan bero på.
Har du klickat för autoinloggningen en gång ska du inte behöva logga in igen om du inte loggar ur vill säja.
Nejdå jag bara stänger ner den. Nu har mina sparade favoriter försvunnit oxå. Har kolla på 3 andra datorer = samma problem. Blev utloggad när jag klickade på granska!!!???? Kopierade innan så arbetet var inte förgäves.
De' var lite mysko det där men det kommer säkert fler svar vad det lider så håll ut.
Annons
Det har faktist hänt mig oxå att jag har varit utloggad när jag går in på netet har IS som startsida o jag har inte loggat ut när jag har gått ut ur netet. Inte ofta men ändå.
Sparade favoritsidan är omgjord så dina gamla har försvunnit men kolla på "Anpassa startsida" uppe till höger kan du lägga till nya.
Jodo Benny, jag sparade alla mina viktiga favoriter genom att anpassa den nya sidan men ikväll försvann dom. Viss verkar det konstigt! Den gamla favoriterna kunde man ju importera via cookies men hur gör man nu??? Jag har skrivit in dom på nytt och sparat.
Jag vet faktiskt inte vad det kan bero på, för mig har det alltid fungerat bra. En möjlighet är att det beror på cookien. I cookien sparas nämligen en liten kod som identifierar dig med din autoinloggning. Om cookieinformationen försvinner eller modifieras kan den påverka autoinloggningen. Men för att ta reda på det skulle jag behöva återskapa felet. Vet du hur jag kan återskapa felet får du gärna skriva det så att jag kan testa.
Även jag har blvit utloggad fast jag har den står på autoinloggning,Det händer när jag bytt sida,eller bakåt när jag läser inlägg
Många har sin dator inställd på, att rensa från temporära filer och
cockies,när man stänger av Windows och datorn.Detta är ju inte
så lyckat.Visserligen enkelt,men förkastligt.Det är bättre att rensa
datorn från temporära filer,en gång i veckan.Låt bli cockies,dom
tar så liten plats,så låt dom vara.

Jag rensar temporära filer,på följande sätt.Då får jag en överblick
hur mycket som finns.

Start/Den här datorn/Hö-klick C:disk/ Egenskaper/ diskrensning,och följ
instruktionerna.Efterår ser ni i diagrammet hur mycket onödigt
ni hade i datorn.

Angående autoinloggning.Logga aldrig ut,så är det bekymmret borta
Jag loggar aldrig ut, är ensam på min dator: sonen har en egen..

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem