Fredag 3 maj 2024 vecka 18
Forum
Kategori: Dator och internet

Autoinloggning

Autoinloggning

Hej! Är medlem och loggar in varje gång IS kommer upp. IS är min startsida. Dessvärre loggas jag ut lite hur som helst. Har läst de tidigare inläggen och bockat för autoinloggningsrutan. Har rensat alla gamla cookies oxå. Tacksam råd då jag uppfattat att när man kryssat så loggas man in automatiskt.
Antal svar på detta inlägg: 32
Sidor: «1 2 3 4 Nästa »

Dom sista dagarna har IS, varit instabilt,och burit sig konstigt åt.
Daniel har ju sagt att,det skall bli bättre under veckan.Vi får
ta semester,och inte använda sidan,så är det problemet löst,tills
nästa vecka,men ni kan väl inte vänta så länge.He,he
det här problemet ligger hos PonGot och ingen annan.
som jag ser det.

det behövs alltså mer input från PonGot, både på inställningar
eller hur han gör
Jag gjorde inget specielllt när jag under gårdagen märkte att jag var tvungen att logga in på IS varje gång sidan visades. Rensade sedan Temp Internet files varvid alla mina favoriter som jag gjort på det nya sättet försvann. Så försökte jag att skriva till forumet men loggades ur när jag klickade på förhandsgranska. Så fortsatte det men då kopierade jag texten och efter en ny inloggning hittades ett tomt inlägg i förhandsgranska. Backade då till skrivläge och klistrade in och efter 2-3 ggr lyckades jag sända iväg inlägget. Sedan dess fungerar autoinloggningen men jag fick således uppdatera nya favoriter. Alltså har jag inte gjort några ändringar i systemet. Fortfarande efter 12 tim funkar autoinloggningen.
Vad jag ser är det ju flera som råkat ut för detta problem så det är nog inte seletivt för PonGot. När jag förhandsgranskar detta inlägg visas datum 26/6 och tid 22.46
Annons
temp internetfiles har inget med databasen att göra
dina egna länkar ligger i en databas på IS servern och inte på din maskin. tömmer du lokalt på din maskin påverkar det inte
det du har på servern.
Som nämts tidigare så försvinner ju egna länkar och autoinloggning om man tömmer cookies samtidigt med temp internetfiler.
Vissa rensar lösenords och formulärdata också.

Kanske någon i hushållet som sopar rent efter sig
det kan ju vara en infallsvinkel
men för det nya IS så försvinner bara de gamla länkarna som låg i cookies och lösenordet för inloggning om man tömmer cookies.

du kan gå till vilken dator du vill och logga in, så får du nu upp
de länkar man har sparat i den nyare formen med databas.
Och som Daniel även varnar för att man skall vara medveten om
så att man loggar ur innan man lämnar datorn.
Hej igen! Nu trasslar det på min Acer 3400. Jag blir utloggad så fort jag stänger ner sidan utan att logga ur innan. Helt OK blir det när jag loggar in på en annan dator mina nya favoriter finns kvar men urloggning sker lite då och då. Ingen annan här hemma använder IS och det är ytterst sällan mina 4 barn rensar. Jag ser till att McAfee suiten funkar på alla maskiner. Visst är det ett litet problem men det vore intressant att hitta en förklaring.
Nu blev jag urloggad när jag skulle skicka inlägget
ja nog har du problem allt PonGot, har du samma utloggningsproblem på alla datorerna säger du.
är det något prog som hindrar cookies för dej
Intressant tanke. Kan du framkasta ett prog som hindrar cookies? McAfee har jag haft länge med detta problem började igår.
Har oxå Xoftspy sedan länge i ö inga prog som kan störa COOKIES.
Nu loggades jag ut igen när jag skulle skicka detta inlägg
kolla under verktyg/Internet-alternativ /
under fliken sekretess / platser
kan du lägga till IS som sida som alltid får använda cookies
osv

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem