Fredag 3 maj 2024 vecka 18
Forum
Kategori: Dator och internet

Internetstart

Internetstart

När jag via dator och vanligt telefonmodem går in på Internetstart, reagerar Norton Internet Security med att blockera ett intrångsförsök. De påstår att intrånget är "BD Blade Runner 0,80a" och angripare "lokalhost (5400)". Klickar jag därefter bort varningen, kommer information upp att sidan (Internetstart) ej kan hittas. Däremot går det bra att komma in via bredband utan någon som helst varning. Dessa rader är skrivna via en bredbandsuppkopplad dator.
Vad är felet? Vad göra för att komma in via en telefonmodemförsedd dator?
Antal svar på detta inlägg: 23
Sidor: «1 2 3 Nästa »

Vill du vara snäll och hjälpa mig så jag får InterStart som startsida....jag kan inte få bort "alltiallo".

Tack hjälp mig !!!!!!

Birgitta Andersson
Testa klicka på "Gör IS till din startsida" nere i högra hörnet.

Gick det?
birab !

Om det inte funkade med Daniels råd.Så har du ett till här.

När du är på Internetstart som du är nu,annars kunde du inte läsa detta.

Klicka på Vertyg/internetalternativ där ser du en ruta AKTUELL.Klicka där
och saken är klar.
Annons
Jag har nu via Symantec och Microsoft genomfört säkerhetsgenomgångar av min modemförsedda dator, och de hittar inga fel. När jag därefter åter går in på InternetStart får jag upp samma varning som beskrivits ovan. Jag har också gått in på ett stort antal andra webb-sidor utan problem. Det tycks således vara något mystiskt med InternetStart och med modemanslutning. Jag övergår nu till en annan startstida, www.start.se som fungerar utmärkt. Om InternetStart är intresserad att lösa mitt problem, så återkom gärna! Annars avslutar vi ärendet med detta!
får du fortfarande [ BD Blade Runner 0,80a ] fel och intrång?
har du försökt att göra som Daniel skrev?
Ja, Norton varnar fortfarande om BD Blade Runner o s v. Daniels skrivning enligt ovan handlar väl om något annat, eller? Jag ger nu upp och lämnar IS som bara strular till det hela för mig. Alla andra sidor tycks fungera utmärkt! Tilläggas bör att IS fungerar alldeles utmärkt via min bredbandsansluta dator, dock ej med den telefonmodemanslutna.
Det finns ett lättare sätt att byta startsida. När man är inne på den sidan man vill ha som startsida så klickar man och håller vänster musknapp nere på den lilla ikonen i adressfältet, man får en liten hand, dra sedan ikonen till det lilla huset på verktygsfältet och släpp musknappen. Svara ja på frågan du får. Lätt som en plätt.
peruno , det är inte Internertstarts startsida som är boven.
du får hålla isär vad som är vad.

När en elaking lägger beslag på en användares startsida, så håller den den adressen. Du har alltså lite att göra för att ta bordt otyget.

du kommer heller inte undan med att bara byta startsida.
du måste avlägsna det helt från din dator.
och det gör du inte med att bara gå dit där du inte ser några problem.

många har tröttnat på att få bort det , och installerat om maskinen.
det visar kanske på hur svårt det kan vara att avlägsna problemet.

men vi har otaliga trådar med just detta problemet. här på forumet.
så du är inte den förste eller siste som råkar ut för problemet
pureno

Har du provat med att byta antivirusprogram?

Avg är ett bra antivirus program som är gratis.

MVH bravo
Varför går de inte att lysna på Radion på Internetstart

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem