Söndag 28 april 2024 vecka 17
Forum
Kategori: Dator och internet

Fildelning

Fildelning

Något som slår mig!!!

Märkligt hur man förut kan kan säga att att man INTE ska jaga filderlare men att nu man nu gör helt tvärtom!!!

Men som ALLA kommit överens om på HELA nätet är att INGEN ska betala böterna!!!

Och det MÅSTE ALLA hålla fast vid!!!!

Antal svar på detta inlägg: 24
Sidor: «1 2 3 Nästa »

Vargo, tio poäng för din kommentar.
Det finns en bra regel när det gäller att ladda hem från internet :"Ta tills du skäms."
Asch!!!

Dom kan ALDRIG älla 1, 5 miljoner filderare!!!

INTE EN Suck!!!!!!!!

Helt omöjligt!!!!!!

Annons
Men dom kan fälla så många dom hinner och då kan ju vem som helst vara bland dom som åker dit
Micke03
Fildelningen som det pratas om innebär att du tankar hem från Internet utan kostnad. På så vis blir artisterna och låtskrivarna utan ersättning för sitt jobb.
Det kommer aldrig att bli tillåtet för då skulle branschen förmodligen helt sluta fungera. Blir det på nåt vis tillåtet måste artisterna få betalt på något vis. Kanske genom högre bredbandskostnad så att alla drabbas av högre kostnad, alltså även dom som inte laddar ner. Rättvisan i ett sånt system ger jag inte mycket för då jag inte brukar ladda ner låtar. Det beror inte på mitt rättvisepatos utan jag är bara inte intresserad.
Tack Svenkalle, det som är självklart för andra är inte alltid lika lätt för alla. Kan inte förstå varför man skall överhuvudtaget diskutera om det är rätt eller fel, naturligtvis skall man betala för det man vill ha, antingen man laddar ner på Internet eller handlar i butik, det är ju bara så det fungerar idag, vem gör någonting gratis, det kan ju ta död på en hel bransch.
Micke03!

Här får du lite att leka med.Men du leker med elden.,men att läsa om det
kostar inget.Konstigt att dom inte lägger en avgift på varje tom skiva
man köper.Det finns mycket roligt på denna sajt.Kolla ditt egna IP-nummer
så får du reda på var i Sverige du bor.Ifall du inte visste det.He,he

http://ipkoll.se/fildelningsguide/
Leiake: En sån avgift på tomma medier finns ju redan, den så kallade bandavgiften som har funnit ända sedan vi började spela in skivor och video på kassetter.
Denna avgift införde man för att kompensera artisterna för det bortfall de får pga av piratkopiering. Man kan ju tycka att denna avgift kunde tas bort nu när det är förbjudet med all form av kopiering även för sk privat bruk. Istället har den höjts.
Att ladda hem gratis rättfärdigas alltså lite av att man betalar avgiften. En aning motsägelsefullt.
Leiake. Om det hade varit en liten avgift för att komma in på Internet start, men man på något sätt kunde gå omvägar för att komma in gratis, tycker du det hade varit acceptabelt. Jag tycker vi har så mycket fusk i det här samhället, så att var och en betalar för det han (hon) vill ha, är inte det självklart? Möjligt att jag leker med elden, men det kan jag leva med, tro mig, jag har bränt mig några gånger genom åren!
Micke
Telamundo !

Hade jag inte en aaaannning om.Men det är ju väldigt konstigt att vi kan
fara till månen,men vi kan inte fixa till en lösning på upphovsrätten.

Viljan finns antagligen inte.

Straffet skulle vara livstids halshuggning.He,he

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem