Måndag 29 april 2024 vecka 18
Forum
Kategori: Dator och internet

Windows Defender är klart

Windows Defender är klart

Hej!

Ville bara upplysa om att Window Defender är färdigt!

Dom som vill kan ju ladda ner programmet och pröva det!

Vad jag fattat det som tar det bort 100% av spyware, trojaner etc.

Det förutsätter givetvis att man har Windows Original så klart!

Window Defender hittar ni på www.microsoft.com

Pröva gärna och säg sen vad ni tycker!

Antal svar på detta inlägg: 41
Sidor: «1 2 3 4 5 Nästa »

Ok..självklart vet jag att man INTE ska ladda ner nåt man INTE begärt!

Nu har jag testat errorsafe men dom krävde kreditkort innan jag kunde ladda ner nåt så där fick dom långnäsa!!!!

Men jag tror att Windows Defender skulle reagera på errorsafe också!

Nu måste jag formatera om datorn..

Vi hörs senare..tar typ 6 timmar att ominstallera allt..*suck*

"Bubben": du är helt sanslös.

xyz.
det är inte sanslöst det är dumt
att sitta och köra try and error och sedan formatera om.
(bränna 6timmar av ens liv på en dator) som är självförvållat.

snacka om att vara knäpp.
ursäkta Bubben, men du får nog söka hjälp snart

det finns mycket att lära sig här i livet. men att sätta i system
att formatera om är inget man lär sig på.

skall man leka som du gör , finns det snabbare metoder att fixa en
ominstallation på.
då har du även tid för att gör något annat.

sen vill jag påstå att Windows Defender är OK.
och att det är utprovat.
med detta vill jag även säga att den klarar det den känner till
precis som alla andra hjälpmedel.
Annons
Bubben ! Jag tycker inte alls att det är dumt , knäppt eller annat som en del skriver om dina försök med "trial and error". Många gånger finns det inget annat alternativ. . "Experter" kan inte alltid svara på vad som verkligen är problemet, de kan komma med antydningar och troliga felorsaker. . Men precis som du gör är det oftast enda möjligheten att tex. ladda ner och testa.
För att det inte ska ta så lång tid att installera om allt som försvann när man var tvungen att formatera om hela datorn kan man göra en "backup kopia" av partitionerna på datorn innan man laddar ner något okänt för att testa och allt går åt skogen.
Efter formateringen är det bara att göra återställningar av partitionerna från "backup kopiorna". . Det kan inte ta mer än högst ca. en timme även om partitionerna är ganska stora.
Och som sagt jag tror att någon måste prova och testa för att vi så småningom ska kunna komma fram till vad det är som verkligen händer.
.
Ja självklart, det är ju dumt å låta de som får betalt för det göra det. De sitter ju på sina privata datorer där inget kan hända

Visst det är upp till var å en å göra vad de vill med sina datorer, risken finns dock att man sprider skiten vidare.
Men men....
Huckleberry:

Det som förvånade mig med winantivirus var att det "såg ut" som det var ett riktigt program..

Det var en fin kartong och fin layout på deras hemsida så då undrar man ju om det är ett riktigt företag eller ett bluff-företag och om programmet ens finns överhuvudtaget..?

Och om företaget och programmet verkligen existerar, hur kan det då vara en trojan..?

Och vad exakt gör det programmet och errorsafe?

Jag fattar inte..

Göcke:

Nee..jag är INTE knäpp men för att kunna veta vad som händer och att kunna lära sig själv och andra mera så är det bra att veta själv!

Jag är intresserad av virus, maskar, trojaner, hacking, cracking, phising osv..för att kunna lära mig mera om data inför framtiden och kunna upplysa andra.

Ska man gå en kurs så kostar det fruktansvärt mycket pengar och dom lär inte ut sånt!

axe:

Du har helt rätt!
Thjo. Man kan ju resonera mycket om saken men några fakta vill jag ändå framföra. Man kan tydligen få både Error Safe och WinAntivirus Pro Spyware in i dator utan att surfa på skumma sidor eller trycka oförsiktigt på diverse nedladdnings länkar.

Deras beteende är att dom kopplar upp mig på derashemsidor hela tiden tom. när jag håller på att skanna datorn.

Och altt detta utan att uppdaterat Norton Internetsecurity reagerar och utan att den nya fina DEFENDER hittar något.

Slutsatsen måste vara att dom bryr sig INTE.

Det blir väl formatering för mig med.
Det är inte lockande att manuellt ta bort hundraelva rader från registret som det står på Symtecs borttagnings råd.
Bubben , forfarande så hävdar jag att ni som formaterar om inte lär er något alls.

det enda som det är , är att det är bekvämt.

hela internet är en kurs , och den har du redan i datorn.
alltså ingen ursäkt Bubben. på att det är dyrt med kurser.

jag skulle säga att det är dyrt att bränna 6timmar av sitt liv på att formatera om i stället.
och om det blir så ofta som du antyder.

när du nu redan har tips på hur du bör göra med återställningen.
ett tips som har visats så många gånger på IS här så det borde vara
en självklarhet för alla. som labbar som du gör.

Det finns andra metoder, men då måste man skapa/skaffa sig de förutsättningarna först.
Göcke:

Jag förstår vad du menar men det tar längre tid att gå igenom varenda fil som ev. kan var infekterad och det tar garanterat mera än 6 timmar!

Vissa filer hoppar nämligen eller gömmer sig i andra mappar/program m.m och att hitta dom kan vara svårare än att leta efter en nål i en höstack!
Learning by doing

Man lär sig att ominstallera en dator men man lär sig inte registret eller att leta reda på vart filerna ligger och i vilka mappar de lägger sig.

Det tar inte långt tid att kolla igenom registret, det finns ju en sökfunktion!

jag har gjort det på en del datorer, min testdator, så OM det skulle ske på min privata primära dator så vet jag hur jag ska göra.

:Bubben:
"Och om företaget och programmet verkligen existerar, hur kan det då vara en trojan..?"
-Vad säger att det inte skulle vara en trojan? -

FÖLJANDE trojan "Trojan.Vundo.B, Trojan:Win32/Vundo.C, Vundo, Win32.Vundo.AF" finns i programet.

*This Trojan may arrive bundled with other applications or malware. It may also be installed automatically on a system.
It may get information from affected users and display pop-up advertisements. It also monitors the number of displayed advertisements and sets the number of advertisements it shows per day.*


Om du nu vill lära dig för att hjälpa andra varför gör du bara ominstallationer?

Jag får uppfattningen om att du inte ens söker efter information på nätet utan enbart sitter och får för dig saker utan grund.
Jag har grund till det jag skriver, jag kan hänvisa till källan. Alltså det är inget jag hittar på, utan det är något jag har läst och lärt mig via andra.

Vad errorsafe gör är att den "spammar" om fel och varningar för att användaren ska köpa ett program , som inte behövs.
Du blir inte av med det lätt utan får gå in i reg för att manuellt ta bort det.
MEN om du köper programet så försvinner det* det är "lurerier"!!

Nu orkar jag inte förklara mer, är trött
Tror vad du vill , gör vad du vill
jag hade dock inte gjort som du Bubben

Trevlig kommande vecka

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem