Lördag 27 april 2024 vecka 17
Forum
Kategori: Dator och internet

Stolpe på tangent 7

Stolpe på tangent 7

Denna tangent har jag på mitt skrivbord, men lut ande åt andra hållet har jag inte, eller finns det någon speciell knapp man ska hålla nere för att få fram den?

Jag har en Dell dimension
Antal svar på detta inlägg: 26
Sidor: «1 2 3 Nästa »

Micke03!

Prova med Forumkod på IS.Då behöver du den.Hur tusan gör du när
du skriver e-postadress.He,he

Alla tecken som står till hö. i sifferraden påverkas.

Skriv nu ett inlägg med fet stil.Det tar en stund,Men det är rätt så
LÄTT SOM DU SER
Alt Gr fungerar på samma sätt som Alt+Ctrl. Det finns de som inte annvänder Alt Gr utan kör Alt+Ctrl.
Tyvärr, ett bevis på mitt (o)kunnande!
Annons
Ja du leiake, vet inte vad jag ska säga men om du tror att jag medvetet lurars så får du nog tänka om och inse att internet består av oändligt mycket information. Vad som anses är rätt eller fel i just sånna här frågor kan disskuteras fram och tillbaka.
Eftersom den sidan jag besökte skrev att det kallas forwardslash så har väl den sidan fel, enligt vissa.
Men i datorspråk och folk som känner till språket så säger man slash för / och backslash för , helt riktigt. Säger själv aldrig forwardslash, men för att förtydliga skillnaden mellan de två så skrev jag forwardslash
Borde kanske skriva till http://about.com/ och påpeka att de har fel då de skriver
/=Most commonly referred to as slash or forward slash,

Att rätta ett fel är inte fel, men att påstå att folk luras gillar jag inte.
Micke03: Något som jag ofta använder Alt Gr till är när jag vill ta en skärmdump på en aktiv dialogruta utan att få med HELA fönstret för det aktuella programmet (som man får om man bara använder print screen-knappen).
Huckleberry !

Du menar inte att du surnar till för att jag skojar med dig lite.He,he
Då känner du inte mig.

Du får inte ta mig på allvar.När jag menar allvar så påpekar jag det
särskilt.Jag har alltid kört en lite slarvig stil under mina 10 år på IS.

No hard feelings
Det är dom nedre högra tecknen på dina siffertangenter bland annat.

leiake
Surar nej, men inte lätt å veta när du skriver !!! efter och inte en och !!!.
Bara för att jag påpekar att jag tyckte du uttryckte dig fel betyder det inte att jag är sur, lessen eller arg.
Säger man inte ifrån får man själv lida, för inte tänker någon annan på hur man reagerar?
Om jag inte tar folk på allvar visar jag inte respekt, speciellt inte när jag inte känner dem. Känner jag dem så vet jag hur de fungear och kan då ta lite lättare på vad de säger el. skriver.
Jag blir aldrig sur , jag förstår inte varför man väljer att bli sur. För det är ju det man gör, ett eget beslut. Så sur blir jag aldrig, dock kan jag bli upprörd men ytters sällan.
np leiake
blueId_1
Kan du utveckla det där med Alt GR och skärmdump. Jag får det inte att funka.
Kör med Gadwin PrintScreen 3,1
svenkalle: Jo, om jag exvis jobbar i ett program och får ett felmeddelande eller liknande som en dialogruta som kommer upp på en mindre del av skärmen, så vill jag ta en skärmdump av den för att spara eller skicka till någon för att få det fixat.
Om jag då bara trycker på printscreen-tangenten så dumpas hela skärmbilden i minnet, men om jag håller ned ALT GR och sedan trycker printscreen-tangenten så dumpas bara den aktiva dialogrutan till minnet.
Detta tar mindre plats om jag ska klistra in det någon annanstans samt att jag får med bara den relevanta infon...

Så menade jag...

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem