Torsdag 2 maj 2024 vecka 18
Forum
Kategori: Dator och internet

Shit Virus hjälp

Shit Virus hjälp

Trojan-spy.win32@mx. så står det i en pratbubbla nere till höger i fältet brevid klockan. "Critical system errors" En gul triangel med ett utropstecken blinkar alternativt med en grå boll(mina ?).
Hur få bort eländet. Har kört Ad-aware, Spybot s&D, X-soft spy, de hittar visserligen och tar bort, men de återkommer vid omstart. Just nu körs AVG antivirus 7.5. med det tar ju en himla tidatt scanna hela systemet.
puh.
någon ??
Antal svar på detta inlägg: 30
Sidor: «1 2 3 Nästa »

Hjälpen kommer fortsätta via mail
Jag har haft EXAKT samma problem!

Jag laddade ner SuperAntiSpyware o allt försvann...
Great
Testa det alandia
Verkar ju vara en bra lösning.

Konstigt att inte fler med samma problem har använt det, för det är en hel del som råkat ut för det. Dock skiljer sig problemen åt och vissa verkar vara svårare än andra
Annons
TACK, alla Jag hade en extra h.disk liggandes i reservlådan, så jag smällde in den. kopierade över mina foton och document
kopplade ur min infekterade disk, körde in nytt OS. Nu e de julafton, för nu börjar det roliga med att installera div program
Den här gången dock endast de ytterst nödvändiga.... tills man har burken full med "(o)nyttiga prog.igen.
Det kan så här inofficiellt medges att jag fick virusotygen från en "ladda-ner-serials" sida Jag litade blint
på min brandvägg och uppdaterade virusskydd... Nu återstår nöjet att formatera den gamla "skitiga" disken
och skicka trojanerna på världens blåsning i cyber-rymden.
Tusen tack för besväret. jag visste att jag skulle få hjälp av er på IS
mvh/ Jörgen
Epilog:
Innan jag formarerade den infekterade disken, tog jag ett sista farväl av den genom att testa föreslagna "SUPERAntiSpyware" Och jä-lar va BRA de var. Allt fanstyg rök all sin kos. så nu e jag RIKTIGT NÖJD. Rekommenderas på det varmaste.
Jörgen
Ja det var ju bra!
Tänk vad många program vi skall ha
bara för att ta bor det vi inte vill ha.
och gratis är de också...
Hej! testade att ladda ner programmet, det hittade 101 st. "olika konstigheter" vilket jag tycker är märkligt eftersom jag har Defender, Adware samt Panda med spyvare.

Bengan
"olika konstigheter"
kan skilja sig mellan program

Så det är bra att ha koll vart de ligger och till vilka program filerna hör
Precis, De olika antispyware programen kan mycket väl klassa varandra som säkerhetshot, Spybot gillar t.e.x inte adawares filer riktigt har jag upptäckt.
Jag hade oxå något liknande problem innan, tack o lov så har jag en duktig son som kan, han fixade det.

Nu har jag en fråga var hittar jag SuperAntiSpyware, jag har bara det vanliga spybot-search &destroy o Ad-adware. Det hade kanske varit en idé att ha detta oxå.

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem