Torsdag 2 maj 2024 vecka 18
Forum
Kategori: Dator och internet

EML-fil

EML-fil

Jag fick den här frågan av en god vän, är det någon som kan svara på vad det är?

"Vad är en EML-fil? När jag öppnar en fil som jag sparat, antingen i Mina dokument eller på diskett eller USB-minne så går inte det för det har hamnat i en EML-fil som inte går att öppna i min dator. Vad gör jag? "

Antal svar på detta inlägg: 23
Sidor: «1 2 3 Nästa »

Om vi börjar från början, så frågar du med anledning av att du inte kan öppna en eml fil.
Pratar vi då om samma filer, som din kompis har, eller har ni båda problem med olika filer?
Det är min väninna som har detta problem! Hon frågade mej om jag vet vad det beror på. Hon kan av någon anledning inte öppna Word-dokument, bildfiler eller PowerPoint-presentationer. Jag kanske var lite otydlig i min fråga.
Nedanstående är hennes fråga till mej.

"Vad är en EML-fil? När jag öppnar en fil som jag sparat, antingen i Mina dokument eller på diskett eller USB-minne så går inte det för det har hamnat i en EML-fil som inte går att öppna i min dator. Vad gör jag? "

Så det har inget med Outlook att göra.
Hoppas att det blev lite mer lättförståeligt nu.
skippa eml filen i detta läget och konsentrera er på varför inte det går att
öppna word och powerpointfiler som man skapar själv först, efter att man har sparat dem.

EML filen är behållaren som håller ihop mailet med bilagor och allt i det elektroniska mailet, och skall finnas med i outlook express mailen.
men dubbelklicket för att starta filen kan vara avstängt på grund av virus risken.
Annons
Nästa fråga är. De filer som hon inte kan öppna, är det filer som hon har fått via e-post, eller är det filer som hon har skapat själv, ex via word?
Är det inte så att hon har sparat ett mail från Outlook express med hjälp av Spara som? Då får hon en eml-fil som förmodligen ligger i "Dina dokument" och den filen innehåller förmodligen någon av de filer som hon inte kan öppna.

Om hon då gör som jag skrev först, dvs högerklicka på den och välj öppna med, och sedan väljer Outlook express (om det inte funkar att bara dubbelklicka på filen, vilket det borde göra).
När hon sedan fått lyckats öppna filen i Outlook så kan hon titta på den bifogade filen och även att välja att spara just den bifogade filen, och inte hela mailet. Har jag fel??
Jag återkommer när jag får lite mer kött på benen, jag vet att min vän har varit upptagen i helgen.
Joanna , har ni fått mer kött på bena i detta problemet?

Själv så har jag sett att eml filen kommer upp och att outlook spärrar filen när någon sänder i fel format
och som nu kan uppstå när man har office 2007, och glömmer att alla kanske inte kan läsa det formatet.

Bara ett tips till er alla.
vi är på samma ruta som vid övergången från tidigare office.
där den som skaffar sig de nya programen måste tänka på att alla inte är uppdaterade.
eller så skall man instalera en viewer för de nya formaten.
Göcke, det jag vet är att felet ligger på min väns dator. Allt går att öppna som det ska när hon provar på en annan dator. Och...det var en bifogad fil från OE som hon skulle spara som sen blev till en EML-fil. Det är vad jag vet än så länge, fortsättning följer.
OK, jag vet inte varför det blir så, men jag vet att jag löste det så här:
Jag högerklickade på den bifogade fil och valde att spara den till t.ex skrivbordet. Där öppnade jag den antingen direkt eller så högerklickade och valde att öppna med powerpoint.

Det kan också vara så banalt att din vän inte har Powerpoint på datorn. Då finns det powerpoint-reader att ladda ned.
camino, min vän har PowerPoint.

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem