Lördag 18 maj 2024 vecka 20
Forum
Kategori: InternetStart

Angående trådar

Angående trådar

Tycker på sista tiden att omsättningen på trådar här på forumet minskar och blir allt mindre intressant, dessutom ligger de kvar i vecka efter vecka.

Tidigare har ju diskuterats att lägga till nya, men jag undrar om detta är rätta vägen. Det är inte roligt om man är borta någon vecka, att se samma trådar ältas i all evighet.

Skulle man inte istället kunna slå ihop vissa trådar, för att f...

Visa/dölj hela huvudinlägget

Antal svar på detta inlägg: 36
Sidor: «1 2 3 4 Nästa »

Nu vill jag ha en förklaring av någon av moderatorerna. Jag trodde att när det pratats en massa skit hit och dit då satte ni ett lås på inlägget och så var saken klar med det. Kan ni verkligen stänga av någon från att skriva i forumet. Kul att få ert svar på frågan.
Seggre95: Ja, återkommande brott mot reglerna leder till avstängning men inte utan att personen först har blivit varnad via mail. Först blir det en kort avstängning och om personen sedan fortsätter att trots uppsatta regler så blir det längre avstängning. Det fungerar likadant på alla forum.

Vissa personer på detta forum vill få det att verka som att man blir avstängd bara pga meningsskiljaktigheter, men så är det inte alls. En avstängning föregås oftast av långa maildiskussioner och återkommande brott/provoceringar.

De avstängningar som görs är för att forumet skall fungera väl för det flertal som sköter sig.

Att personer ibland stängs av utan att lämna anledning till övriga medlemmar är inget konstigt alls. Det är en åtgärd som sköts via E-post och det vore inte etiskt rätt att hänga ut en avstängd person och berätta för alla andra varför den personen har blivit avstängd.

Det är Göcke eller Daniel som sköter avstängningarna. Noflo och jag håller oss till den vanliga modereringen.
Telemundo: Jag är av en helt annan åsikt. Men det tänker jag inte skriva om här.
Annons
Här kan rimligen ingen ha blivit avstängd pga upprepade regelbrott. Ingen av de mer "etablerade" i varje fall. Nåt enstaka ufo har vi ju sett men dessa brukar inte skriva mer än något enstaka inlägg. Detta måste vara ett av de mest städade forum på nätet.
Ha,ha!

Jag blir så full i skratt när jag läser denna tråd. Det verkar som att det största intresset tillägnas vad man inte får göra. Tänk om vi lade samma
energi på att skapa roliga och nyttiga trådar, än hålla på "tjafsa" om hur
Forumet skall skötas. Ett Forum utan inlägg, är det samma som noll.
Vi själva är alltså Forumet. Det är vi som skapar det. Ingen annan.!!!!!!!

Men det är något magiskt med IS. Man är sur, men vill samtidigt vara kvar.
Har ni oxå den känslan??

Har ni kollat veckans omröstning. " Regeringen vill sälja". Det verkar ju som
att Daniel vill öppna en liten dörr till politikens tråd. Eller vad menas???
Det är ju politik så "ryker" om det. Om det är så, tycker jag han har fattat
ett mycket vettigt beslut. Kategorien "Övrigt "är ju vidöppen.
Hehe, ja det är faktiskt lite roligt att det ideligen återkoms till att diskutera hur vi sköter IS. Det är ett omtyckt tema där vissa gärna slänger ut lite hintar till de som inte märkt att det faktiskt modereras ibland att man tystas ner osv...

Nä så är inte fallet. Precis som Telemundo skrev så sköter vi modereringen enligt tydliga riktlinjer som redogörs för i forumsreglerna. Vi gör inga konstigheter utöver det.

Att jag med veckans omröstning bjuder in till politiska diskussioner i forumet gör jag inte - det resulterar bara i tråkigheter och påhopp vilket är tråkigt för oss alla. Så jag tror vi gör alla oss en tjänst genom att vi håller sådana ämnen borta. Det kanske också är därför att ni som tycker det är jobbigt med IS ändå stannar kvar.
Kan ni då förklara för mig varför jag aldrig fått en varning via mail eller haft en disskution men nån modd innan jag kastats ut i det kalla ?????
Fullast!

Det kan bero på ditt "nickname". He,he

Ibland kanske det stämmer på "pricken". Då blir ju de flesta lite mer ohämmade än vanligt. När man är som fullast, alltså.
Hur är det med virkning? Får man skriva om sånt?
Har förstått vinken, men inte riktigt det där om myror och renar eftersom jag inte hängt här så länge. Men jag får väl använda min fantasi och se var jag hamnar.
Bitten !

Det var en tråd man skulle räkna myrorna i en myrstack. Det är ju inte svårt.
Man räknar benen på myrorna och dividerar detta med sex, så får man rätt antal. Med andra ord en" idiottråd", men lite smårolig.

Det här med stickning och virkning har facinerat mig. Två aviga och en rät.
Vad tusan är det. Omöjligt för en manlig medlem att begripa. Det är som att
lära en kvinna att hålla i en hammare längst ut på skaftet. Jag har försökt
att lära ut detta, men det är omöjligt.

Håller ni med????

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem