Söndag 5 maj 2024 vecka 18
Forum
Kategori: InternetStart

Angående trådar

Angående trådar

Tycker på sista tiden att omsättningen på trådar här på forumet minskar och blir allt mindre intressant, dessutom ligger de kvar i vecka efter vecka.

Tidigare har ju diskuterats att lägga till nya, men jag undrar om detta är rätta vägen. Det är inte roligt om man är borta någon vecka, att se samma trådar ältas i all evighet.

Skulle man inte istället kunna slå ihop vissa trådar, för att f...

Visa/dölj hela huvudinlägget

Antal svar på detta inlägg: 36
Sidor: «1 2 3 4

Micke03, vi har nu selektering på
20 senaste inlägg
20 senaste nya trådar (20 senaste startade/aktiverade)
och under Forum de senaste 5 startade/aktiverade i alla huvudgrupper.

Hur önskar du att det skal vara?

Jag kan tänka mig ,
en utökning av
20 senaste inlägg till 30

och sortering på 20 senaste nya trådar och de äldre som aktiveras markeras med att de är av äldre datum. kanske med start datum.
Göcke: Han menar att 20 senaste aktiverade trådar inte skall hoppa upp i listan. Det ser ju ut som att de är nya då trots att de kan vara flera år gamla.
Det blir då lätt att nystartade trådar försvinner ur listan för fort.

Jag håller helt med honom i detta. När gamla trådar besvaras med nya inlägg så skall detta syna endast i 20 senaste inlägg.
Under Forum och 20 senaste trådare skall de nystartade synas och inget gammalt.
Göcke och Telamundo.

TACK för att ni ser på detta seriöst!!!
Annons
Micke03, sorteringen görs idag efter datum för det senaste inlägget oavsett när tråden startades (enklast och enhetligt). Jag vet inte hur ofta det händer att en gammal inaktuell tråd aktiveras i onödan men om det sker ofta så får man kanske göra något åt det. Om det är någon specifik individ som gör det upprepade gånger kanske man kan be dem att inte göra så så får man bukt på det på det sättet?

Jag vet inte hur ofta det händer att inaktuella trådar väcks till liv i onödan men jag tar med förslaget och försöker fixa till en bättre sortering i 20 senaste trådar vid nästa tillfälle.
Vet inte heller hur ofta det händer Daniel, men jag vet att det förekommer, och du måste väl hålla med om att om den då signaleras som ny är fel. Det är ett nytt inlägg, men inte en ny tråd.

Det kommer nya medlemmar varende dag, vilket naturligtvis är uppmuntrande, men om de börjar granska arkivet, så kan detta bli ett större problem i framtiden.

Själv tycker jag Telamundos lösning låter rätt.
Bra då kikar jag på det!

Sida:
« 2 3 4


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem