Söndag 19 maj 2024 vecka 20
Forum
Kategori: Familj och hälsa

Colon irritabile

Colon irritabile

Jag har sedan många år haft besvär med denna irritrerande men ofarliga åkomma. Är det någon mer som har bekymmer. Man kanske kunde få lite tips.

PonGot!!

Vad säger du till dina patienter när du har konstaterat denna åkomma.
Hoppas du svarar innan du flyger iväg till USA. He,he!!

www.vardguiden.se/Article.asp?articleID=3069
Antal svar på detta inlägg: 13
Sidor: «1 2

Det finns ett annat svenskt namn för IBS, nämligen ballongmage men det är långt från alla som har det i syndromet IBS. Läs gärna http://www.expressen.se/halsa/1.743395
och googla på ballongmage så kanske Ni blir klokare????
Nog har man stressmage alltid och har haft sedan jag var 19. Blir o köpa Lactiplus och provköra det o se om det blir någon skillnad.

Något som hjälpt för mig har varit minskade portioner och över lag minskat matintag, det har gjort så jag mått bättre i magen och blivit mer regelbunden på tronen. Sedan hjälper även fysiskträning, mindra viktigt vad för träning än att jag tränar. Typen av mat har ingen större betydelse förutom att jag kanske ska undvika coca cola till och från. och ja självklart stressa mindre.
Leiake, ursäkta om jag tjatar om LCHF - kopierar ett inlägg i Annika Dahlkvists blogg, tråden Energibalans och matmängder

Av innehållet att döma så har Pekka blivit bra och är jätteglad
Citat
"Hej Annika!

Fa'an, sh..t asså! Sedan i våras, när jag började med LCHF, så har jag inte haft "ont i magen" (colon irritable) någe mer... Den e borta bah'!

TACK! TACK! TACK! TACK! TACK! TACK! TACK! TACK!

För din blogg! Som "väckte" mig...

Jag har läst din blogg och många andra källor, och jag har blivit övertygad om att vi människor är inte byggda för "frökost", eller ens vegetarisk kost med bönor och "skit"... (usäkta språket...).

Jag lever och har hälsan och kompisarna säger att jag ser smalare och hälsosammare ut!!! Wow! Det har allri hänt förr! Mums... Tack Annika!
Skrivet av Pekka den 20 augusti 2007 kl. 18:55 # "

Sida:
« 1 2


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem