Måndag 29 april 2024 vecka 18
Forum
Kategori: InternetStart

Klubben inbördes beundran

Klubben inbördes beundran

Efter att ha fått ordning på min mage tänkte jag leva några år till. Har i mina tankar ofta drömt om att kåsera. Det betyder i korta ord, att låta fantasin råda. Skriva om nyheter eller vardagen på ett humoristiskt sätt.

Jag börjar idag. Applåder och visslingar kan lämnas i kassan. He,he!!

Västtrafik är ju ett kommunalt samfärdsmedel som är bra. Det är väldigt bra. Det är så bra så det blir dåligt. Men jag vill inte vara ansvarig för tidtabellerna. Det går inte att planera en resa på pappret. Man kan ju inte förutse att träd ramlar. Att fulla gubbar ramlar framför spårvagnar.

Ni som kör bil. Om ett träd ramlar ner rätt på taket. Lägger ni i " ettan" och kör på då. Nä,hä!!Men dessa stackars busschaufförer skall göra det, bara för att hålla tidtabellen. Undrar ni varför man får magsår. Bli busschaufför.

P.S! Detta var en test. Får jag ingen " feedback " så fattar jag vinken fast den var fin. He,he!!!
Antal svar på detta inlägg: 21
Sidor: 1 2 3 Nästa »

Fråga mej......jag är sambo med en bussförare!!!
Ett tag hade de en snubbe i Paris till att lägga upp tidtabellen i Jönköping...
Leiake: Det är väl trevligt om du vill börja kåsera. Starta en blogg och låt fantasin flöda.
Finns möjlighet till det på bland annat www.webblogg.se och www.blogspot.com

Forumet är ju mer till för diskussion. Även i en blogg kan man få feedback genom att läsare kan lämna kommentarer till inläggen.
Annons
Vadå får inte leike spåna på IS?????????
Jag läser allt som jag ser leike skrivet, det är ju kul he,he
Visst leike lite kan Du gott kåsera här också det tycker vi nog alla om! Var finns kassan?
Förlåt dubblett!
Leiake, som jag fattar ditt kåseri, så är det meningen att du vill ha en diskussion om busschaufförernas arbetsvillkor, kan inte se att det är något fel i det, felet ligger hos oss som inte kommenterat din tråd.
Oj då! Har vi fattat fel? Men, En busschauför, en busschaufför är en man med glatt humör! Arbetsvikoren är inte bara nedfallna träd m. m. utan alla "sovande poliser" alltså farthidrerna i form av vägbulor, på många gator,måste vara ett elände.
Göteborgs-posten har en kåsör alias Tyko. Han skriver så roliga grejer om vardagliga saker. Man skrattar stundtals för sig själv. Anna Mannheimer är rätt bra. Men resterande 10 kan gå och sätt sig i ett hörn. Urdåliga.

Hade tänkt roa er på IS med lite korta " snuttar "då och då, men ledningen vill inte ha något sådant. Så det blev ett stolpskott.

Micke03!

Busschufförer har nog B12 brist. Ett så nervöst jobb måste fresta på. Dom äter nog lever. Det är 30 ggr. så mycket B12 i lever som i din tablett. Vore jag som dig så skulle jag prova. Du kan ju inte mer än dö, om man får skoja så grovt. He,he!!!
Inte sa de väl helt nej ? Man kan väl tycka till lite om ett kåseri också.Lite skratt av ett inlägg är ju´inte fel. Alla inlägg ger ju´inte debatt heller!
Tyko och Anna är toppen!!Så kör Du någon gång i mellan åt, vore roligt att läsa!!!

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem