Tisdag 16 april 2024 vecka 16
Forum
Kategori: Dator och internet

Virusvarning

Virusvarning

Jag vidarebefordrar denna varningen till er här på IS.

VARNA ALLA DU KÄNNER!!!!!! Om du får ett mail från Powerpoint presentation 'Welcome to the matrix pps..' så ska du ABSOLUT INTE öppna det! Det visas en bild i ca 10 sek. och sen kommer en text 'You´re hard drive is over' och sen är allt för sent; alla adresser, allt sparat har suddats ut. Det är ett helt nytt virus som är programmerat av en franskpirat som kallar sig Nwin2. KOPIERA DETTA TILL ERA VÄNNER
Antal svar på detta inlägg: 20
Sidor: 1 2 Nästa »

Är det verkligen så?
Alltså, jag menar, VET du detta av egen erfarenhet?

För ofast är det varningen i sig som är "virus".
Dvs att man ska skicka till alla man känner..

/Zap
Ytterligare ett skämt o precis som Zaphod säger så är det oftast själva mailet/varningen som är viruset eftersom de flesta vidarebefordrar dessa mail till alla i sin kontakt lista vilket man aldrig ska göra. Bryr er inte släng dem, kolla istället upp vilka virus som är aktuella.
Jag tror på denna virusvarning eftersom jag har fått den från väldigt seröst håll. Men även om det mot förmodan inte skulle vara så, så är det kanske ändå bättre att vara försiktig en gång för mycket. Jag kan ju inte garantera något men jag ville bara varna och vad är bättre än att varna här. Men det är inget virus i själva varningen. DET VET JAG.
Annons
Om jag kopierar av ovanstående varningstext och skriver in det i ett vanligt mail till mina vänner..

Kan den texten innehålla ett virus som jag vidarebefordrar till mina vänner?
Undrande Torvar!
Från Symantecs sida.

Discovered: July 31, 2003
Updated: February 13, 2007 12:04:30 PM
Type: Hoax


VIKTIGT!
KOPIERA DETTA SÅ ALLA FÅR VETA!
Om du får ett mail från Powerpoint presentation "Welcome to the matrix Pps." så ska du ABSOLUT INTE öppna det! Det visas en bild I ca 10 sek och sen kommer en text "You´re hard Drive is over" och sen är allt för sent!
Alla adresser,allt sparat har Suddats ut. Det är ett helt nytt virus som är programmerat av en franskpirat, som kallar sig Nwin2. Sänd detta till ALLA dina kontakter =========================================
Please ignore any messages regarding this hoax and do not pass on messages. Passing on messages about the hoax only serves to further propagate it.


Writeup By: George Koris
Tack Peter för att du tog in denna text.

kan ni förstå denna texten i stycket ovanför
=========================================
Please ignore any messages regarding this hoax and do not pass on messages. Passing on messages about the hoax only serves to further propagate it.

får ni mail med denna pps fil så klart ni inte skall öppna den.
men det bör ni inte göra med en enda fil som ni inte vet ett dugg om.
musikfiler eller vad det nu kan vara som ni får i bilagor är och har alltid varit
riskfaktorer.
Detta virus är tydligen inget virus. Det är ett skämt. Man uppmanas att skicka det till sina vänner och varna dom.

Sedan skall man för säkerhets skull radera allt på sin egen hårddisk. Detta skämt är tydligen 5 år gammalt.

Jag citerar:

Detta är ett datavirus! Eftersom det inte är så värst tekniskt avancerat,
ber vi dig att du själv skickar detta meddelande vidare till alla du känner,
och sedan raderar allt du har på hårddisken"

Men som Göcke säger. Öppna aldrig E-post som ni inte känns vid. Men vi är så nyfikna. Ha,ha!! Tror det är en utopi.

vidarebefrodra aldrig sådan här mail
de är ju rena härdsmältan
Gäsp... går folk fortfarande på såna här skämt? Otroligt.

"Please ignore any messages regarding this hoax and do not pass on messages. Passing on messages about the hoax only serves to further propagate it."

Ignorera alla meddelanden angående denna bluff och vidarebefordra inte meddelanden. Att vidarebefordra meddelanden om bluffen tjänar endast det syftet att ytterligare underblåsa den.


Alla virusvarningar av denna och liknande typer kan man lugnt bara kasta i papperskorgen. Sunda förnuftet säger att antivirusprogrammerarna sedan länge i så fall vetat om viruset. Och ingen är väl idag utan ett AV-program?

Ett tips för att undvika trubbel är att använda sig av webmail, alltså skrota outlook express och läs mailen med webläsaren på en annan server istället. Jag har inte använt annat än yahoo eller hotmail på säkert 7-8 år, funkar klockrent. Inte ett enda skräp i datorn någonsin.
Säger som Tompaxox "Gäsp... går folk fortfarande på såna här skämt? Otroligt."

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem