Måndag 29 april 2024 vecka 18
Forum
Kategori: Dator och internet

Ip spårning

Ip spårning

hej jag skulle vilja ha hjälp med en grej......jag vet hur man spårar en spesifik ip address till en stad man inte till en gatu adress kan ni hjälpa mej vidare..mvh trollet
Antal svar på detta inlägg: 30
Sidor: «1 2 3 Nästa »

Fajjer...i bland e du grym...
Det är som Uffe_gus säger. Du kommer till bredbandsleverantören. Sedan kan man ev. gå vidare via denne, men inte för allmänheten.
Man kan OFTAST få reda på i vilken stad en användare av en viss IP-adress befinner sig i. Närmsta server från denne persons dator brukar oftast befinna sig i samma stad.
Det går oftast att spåra, men det är inte helt säkert, så inget man till 100% kan lita sig på.

Adress, namn m.m. kan man glömma direkt att man får reda på, för det är sekretessbelagt.
Men stad kan man faktist ofta kolla upp, eftersom att man ofta har möjlighet att spåra upp i vilken stad närmsta server befinner sig i. Det är ingen sekretessbelagd hemlighet.
Annons
Fajjer...Stot Tack för din information. Med största sannoliket är den dock i nivån av "största överkurs" p den här sidan... Inget Järn-Gäng här direkt...
Kent 57: Järn rostar ju och blir försvagat i motsats till medlemmarna här.
patrikke...va?? Och!!?
fundera ett tag på den du.
Fast nu är vi lite utanför trådämnet.
patrikke...det var nog inte så att jag inte begrep...mer att jag gav en möjlighet till reträtt men skit-samma... D spelar ändå ingen roll i d här forumet... Här är det redan igenrostat även om få bryr sig...
Stopp ett tag nu!!

Nu vill en inte fullt så kunnig datoranvädare har svar!!

Var menar ni med en helt öppen ip-adress??

Kan man med hjälp med is-sidans användanamn gå in och se vilken ip-adress jag har, även för icke medlem. Går det och spåra vilken gatuadress jag har som skriver på is sidan????
hej o tack...jag e lite sen med ett acksamt svar..men har haft bett dödsfall i familjen....tack alla.för era inlägg....blev inte fullt så mycke klokare hahahahahahaha aaa ni fattar!!hihihi..tack för att ni finns iallafall.....många varma häsningar..trollet...hihih

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem